Šetnja za bolje zdravlje: Stručnjaci savjetuju kako šetati “pravilno”

Josip Mihaljević
25. svibnja 2019.
Zdravlje
A- A+

Jedna od najviše preporučenih oblika za starije ljude je obično šetanje. Srce krene raditi, krv teče čitavim tijelom, a od same mehanike vježbanja jačaju vam se mišići koji čuvaju zglobove. Mnogi ljudi ipak nedovoljno pažnje obraćaju na to ‘kako’ oni šeću. Stručnjaci savjetuju kako postići najbolju formu za maksimalne učinke na zdravlje.

Ako se odlučite na neki oblik vježbanja, najbolje bi vam bilo početi s običnim šetnjama. Ali prvi korak u njima je naučiti kako ih najbolje izvoditi za najviše zdravstvenih pogodnosti, piše aarp.org. Osim toga, pravilnom formom možete izbjeći ozljede i “istrenirati” tehniku koja vama najviše odgovara.

Što raditi s rukama?

vjezbanje

Koliko bi stariji ljudi trebali vježbati da osjete posljedice? Odgovor će vam se svidjeti!

Naravno da ne želite previše naglašavati držanje tijekom šetnje, ali da, trebali bi zabaciti ramena i hodati uspravno.

“Povucite rebra gore i daleko od vašeg pupka, koristite trbušne mišiće. Takvo držanje će staviti vaša ramena u podržani položaj i nećete biti pogrbljeni”, tvrdi Michele Olson, profesorica znanosti o vježbama sa Auburn Sveučilišta u Alabami.

Kada hodate malo sporije – dopustite rukama da vam se prirodno njišu pored kukova bez previše intervencije. Ako želite malo brži tempo, podjednako se fokusirajte na noge i na gornji dio tijela, a ruke slobodno povijte u laktovima i mašite ih još jače.

Što raditi sa stopalima?

istezanje

Ne vježbate jer niste u formi, niste u formi jer ne vježbate: Bez brige, imamo savršen savjet za ovu situaciju

Što se tiče donjeg dijela tijela, nije nevažan način na koji vaše stopalo radi kontakt s tlom, tvrdi Steve Lischin, osobni trener iz New Yorka:

“Ključno je petom udariti u tlo prije nego što punom težinom stanete na stopalo. Time zapravo čuvate vaša koljena i kralježnicu, jer je šok puno manji.

Kada vam je peta lagano dotaknula tlo, pritisnite stopalo od pete prema vršcima prstiju prema tlu. Probajte uvježbati to u jednostavnom i ritmičnom tempu”, kazao je.

Sigurno će vam doći dani kada vam se neće dati otići šetati. Možda vas budu mučila koljena, stopala ili leđa i zbog toga ćete htjeti preskočiti “terapiju”.

“Ne kretati se je puno gore od kretnje. Kada prestanete s vježvom, gubite mišićni tonus i prekidate sa svim važnim koristima tjelovježbe za srce”, kaže profesorica i fizikalna terapeutkinja Meredith Hinds Harris.

Probajte uklopiti sve ove savjete u sljedeću šetnju, a već nakon nekoliko tjedana trebali bi vidjeti prve korisne posljedice.