Koliko bi stariji ljudi trebali vježbati da osjete posljedice? Odgovor će vam se svidjeti!

Josip Mihaljević
9. lipnja 2018.
Zdravlje
A- A+

Mnogi ljudi koji se bace u vježbanje odustanu praktički prije nego što su počeli. Prvi dan krenu “jako”, vjerujući da bez problema mogu izdržati rigorozan tempo, da bi ih ujutro dočekala upala mišića ili neka gora ozljeda. Ovdje možete saznati koliko dugo i kojim intenzitetom biste trebali vježbati kako bi osjetili koristi i posljedice.

vjezbanje

Foto: Ilustracija | Pixabay

Kao što sve više i više istraživanja upućuje – vježbanje radi čuda. Ne samo za vaše tijelo, nego i vaš mozak.

Kako bi poboljšali brzinu i funkcionalnost svog mozga, stariji ljudi bi trebali vježbati 52 sata u periodu od 6 mjeseci. Još jedna sjajna vijest koja vam može ići u prilog, čak i vježbe niskog intenziteta – poput hodanja – imat će jednak utjecaj. Jedino što morate napraviti je vježbati sveukupno 52 sata u periodu od 6 mjeseci.

U šest mjeseci imate otprilike 182 dana. U 182 dana imate točno 4368 sati. Zasigurno možete sami sebi učiniti uslugu i 52 sata (0,01%) i jednostavno se malo prošetati.

Svaki treći dan šetajte po sat vremena

istezanje

Ne vježbate jer niste u formi, niste u formi jer ne vježbate: Bez brige, imamo savršen savjet za ovu situaciju

Primjerice, nedavno istraživanje objavljeno u znanstvenom časopisu Medical News Today tvrdi kako trčanjem možete zaštitit svoje pamćenje od nepoželjnih posljedica stresa.

Isto istraživanje je pokazalo kako vježbanjem usporavate starenje mozga te kako štiti od razvijanja simptoma demencije.

Uvijek je sporan bio jedan detalj: koliko bi stariji ljudi zapravo trebali vježbati kako bi pobrali koristi? Teško bi bilo očekivati da će se posvetiti vježbanju kao da im život ovisi o tome.

Iz tog razloga je doktor Joyce Gomes-Osman sa Sveučilišta u Miamiju napravio analizu svih istraživanja koja su dosad objavljena na temu vježbanja. Točnije, istražio je rezultate eksperimenata u već postojećim istraživanjima gdje su ljudi vježbali kao dio istraživanja. Zatim je usporedio količinu vježbe s rezultatima pamćenja (koji je glavni indikator funkcije mozga). Tako je došao do zaključka kako vam treba samo 52 sata u šest mjeseci da osjetite poboljšanje.

Njegovo je istraživanje objavljeno u cijenjenom znanstvenom časopisu Neurology: Clinical Practice.