Ne vježbate jer niste u formi, niste u formi jer ne vježbate: Bez brige, imamo savršen savjet za ovu situaciju

Josip Mihaljević
24. travnja 2018.
Zdravlje
A- A+

I ptice na granama već znaju da je vježbanje zdravo za organizam. Pogotovo u modernom dobu gdje se čovjek sve manje i manje kreće. Ipak, stariji ljudi rijetko kada sudjeluju u programima vježbanja iz razloga što je to prevelik napor. Pogotovo ako već imaju problema s pokretljivošću i/ili s mišićima. Ne očajavajte, rezultate možete postići s najmanje napornom vježbom – istezanjem.

istezanje

Foto: Mačke nikada ne dižu utege i ne pada im pamet ići na pilates. Istezanje im je sasvim dovoljno | Pixabay

Istezanje mišića se često radi netom prije ili poslije pravog vježbanja. Samo po sebi, niskog je intenziteta kada ga usporedimo s aerobnim vježbama poput trčanja ili recimo vožnje biciklom. To znači da ih i stare osobe mogu izvoditi s minimalnim rizikom od ozljede.

Istraživači sa Sveučilišta u Floridi, Sveučilišta u Kansasu i Sveučilišta u Tokiju došli su do interesantnih podataka. Ukoliko krenete s istezanjem danas, i budete to radili pet puta tjedno sljedeća četiri tjedna – znatno ćete si povećati krvni optok u tijelu. Također, otkrili su kako redovite vježbe istezanja poboljšavaju funkciju arterija u nogama te povećavaju broj kapilara u mišićima koje istežete.

Ti rezultati imaju važne implikacije za starije ljude, posebice one koji imaju problema s boli u nogama.

Glavna istraživačica koja je provodila istraživanje, doktorica Judy Muller-Delp tvrdi sljedeće: “Prednosti vježbanja su vrlo dobro poznate, ali stariji ljudi s ograničenom mobilnošću često imaju manju šansu da sudjeluju. Naše istraživanje sugereira da se statično istezanje mišića, ukoliko se redovito izvodi, može imati pravi utjecaj na naše tijelo. Povećanje proticaja krvi u mišićima u donjoj nozi nije mala stvar. Čak i osobe koje ne mogu hodati mogu poduzeti mjere kako bi poboljšali svoje zdravlje.”