Ovih sedam vitamina iz hrane može vam pomoći da očistite srčane arterije

Jasmina Grgurić Zanze
23. lipnja 2024.
Zdravlje
A- A+

Nakupljanje plaka i začepljenje srčanih arterija možemo spriječiti prehranom. Sedam je vitamina koji nam pritom mogu pomoći, a nalaze se u brojnim svakodnevno dostupnim namirnicama. To su vitamini C, E i D te skupine K i B vitamina. Prehranom i načinom života možemo utjecati dugoročno na naše zdravlje u budućnosti te prevenirati razne bolesti, među kojima je i ateroskleroza.

Dobra hrana može očuvati naše arterije zdravima Foto: Rawpixel

Arterije se mogu začepiti zbog nakupljanja plaka i ne postoji čarobni napitak koji bi to popravio. Međutim, promjene u prehrani i načinu života mogu spriječiti daljnje nakupljanje naslaga kako bi se poboljšalo zdravlje srca. Ateroskleroza je ozbiljna bolest koja ponekad zahtjeva medicinske postupke pa čak i kirurške zahvate. Kako do toga ne bi došlo, važno je raditi na prevenciji. U održavanju prohodnosti mogu nam pomoći vitamini koji se nalaze u našoj svakodnevnoj prehrani.

Ključno je održavati arterije čistima kako bismo očuvali kardiovaskularno zdravlje. Sedam je vitamina koji nam mogu pomoći u održavanju zdravlja arterija kako bismo spriječili nakupljanje plaka, piše Thehealthsite.com, a mi vam donosimo u kojoj se hrani ti vitamini nalaze.

Vitamin C

Vitamin C je snažan antioksidans koji sprječava loš kolesterol, glavni čimbenik u stvaranju plaka. Vitamin C ima jaka antioksidativna svojstva te podupire proizvodnju kolagena koji je neophodan za održavanje zdravih krvnih žila. Namirnice koje imaju najviše vitamina C su paprika, šipak, bobičasto voće, jagode, citrusi pa čak i povrće poput krumpira, peršina i kelja. Ove namirnice obiluju i brojnim drugim vitaminima i mineralima pa nećemo pogriješiti ako ih uvrstimo u svakodnevnu prehranu, a prvenstveno one sezonske.

Vitamin E

Vitamin E jednako je važan za naše zdravlje kao i vitamin C. Također sprječava oksidaciju, a taj nas proces štiti od nakupljanja plaka. Isto tako, potiče cirkulaciju i sprječava stvaranje krvnih ugrušaka. Vitamina E imaju najviše orašasti plodovi i sjemenke te ulja koja se od njih proizvode. Ima ga puno i u lisnatom povrću, poput blitve i špinata, ali i u crvenoj slatkoj paprici te u butternut tikvi. Izvrstan izvor vitamina E su i masline, kupine, maline, ribiz te marelice.

Vitamin D

Vitamin D od neophodne je važnosti za naš organizam. Između ostaloga, regulira krvni tlak i smanjuje upalu koja pridonosi aterosklerozi te poboljšava zdravlje kardiovaskularnog sustava. Nalazimo ga u ribi, plodovima mora, kvascu, žumanjku, jetri… Dakle, konzumacija obične ribe poput skuše i sardine te jaja povećat će količinu vitamina D u našem organizmu. Ne treba zaboraviti ni umjereno izlaganje suncu ljeti te dnevnom svjetlu zimi.

Vitamin K2

Vitamin K2 pomaže u usmjeravanju kalcija u kosti kako bi se spriječilo začepljenje i održala fleksibilnost arterija. Vitamin K2 je ključan za sprječavanje taloženja kalcija u arterijama. Izvori vitamina K2 nalaze se u mesu, jajima, posebno žumanjku i mliječnim proizvodima, posebice onim fermentiranim te punomasnim, poput sireva.

Vitamin B6

Vitamin B6 snižava razinu homocisteina u krvi, aminokiseline u krvi koja ima loš učinak na krvne žile. Potrebno je održavati nižu razinu homocisteina kako biste imali zdravije arterije. Ovaj vitamin važan je za naš imunosni sustav. To ne bi trebao biti problem, jer B6 nalazimo u bananama, krumpiru, mlijeku, jajima, grožđicama, kvascu, tunjevini, puretini, špinatu i ostalim namirnicama koje su zastupljene u našoj prehrani.

Vitamin B12

Slično vitaminu B6, vitamin B12 također pomaže u smanjenju razine homocisteina. Adekvatna količina vitamina B12 može podržati zdravlje kardiovaskularnog sustava i smanjiti rizik od oštećenja arterija. Najbolji izvor B12 su jaja, a onda i mlijeko, mliječni proizvodi, cjelovite žitarice, piletina, riba i slično.

Vitamin B3 (niacin)

Vitamin B3 poznat i kao niacin pomaže u povećanju razine dobrog kolesterola snižavanjem lošeg kolesterola i triglicerida. Također poboljšava rad krvnih žila i smanjuje upalu. Nalazimo ga u rajčicama, mahunarkama, smokvama, mrkvi, brokuli, lisnatom povrću, orašastim plodovima, ali ostalim dostupnim namirnicama.

Pritom valja pripaziti na unos soli, jer je nedavno istraživanje pokazalo da prevelik unos soli utječe na pojavu ateroskleroze u budućnosti, o čemu smo pisali ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap