Čitajte mirovina.hr bez oglasa ovog ljeta: Pretplatite se za samo 3,99 € mjesečno
Kupite pretplatu i čitajte sve članke bez oglasa uz posebnu ljetnu cijenu od 3,99€ mjesečno za prva tri mjeseca. Akcija traje do 31. kolovoza.
09:11 48 d 24.06.2026

Foto: Unsplash
Istraživanje je objavljeno u The British Medical Journal, a pokazalo je kako je konzumacija ribe dobra za bubrege. Točnije, ova će hrana biti odličan izbor za sprječavanje pojave kronične bolesti bubrega. Ipak, zanimljivo je kako omega – 3 masne kiseline iz biljne hrane neće imati isti učinak. Od kronične bolesti bubrega u svijetu boluje 700 milijuna ljudi, a ovo je odlična vijest za oboljele, ali i za sve ostale.
Kako bi se došlo do ovog zaključka, proučeni su podaci ranijih istraživanja, točnije proučene su informacije o 25.570 sudionika istraživanja iz 19 različitih studija iz 12 zemalja. Otkriveno je kako je za 13 posto manji rizik od razvoja kronične bubrežne bolesti kod onih koji su uzimali veće količine omega-3 masne kiseline.
Problemi s bubrezima se inače mogu prepoznati po nekoliko simptoma. Tako suha koža ili bolni i natečeni zglobovi mogu biti očiti znak bolesti bubrega. O kojim se još simptomima radi, pogledajte u ovom tekstu.
Što se tiče Hrvatske, podaci Ministarstva poljoprivrede, uprava ribarstva iz 2021. godine kažu kako je 2018. godine potrošnja proizvoda ribarstva i akvakulture po glavi stanovnika iznosila 18.06 kg, dok je godinu dana kasnije, 2019. godine zabilježen porast od 10,84 posto i potrošnja je iznosila 20,02 kg po osobi. Prema ovome je vidljivo kako se konzumacija ribe povećava, a s obzirom na novo istraživanje možda će se potrošnja još više povećati.
Osim za bubrege, omega – 3 masne kiseline bit će dobre i za zdravlje srca jer mogu smanjiti pojavu aritmije srca i smanjiti krvni tlak. Dobre su i za mozak, kao i za zglobove. Ovih zdravih kiselina najviše ima u lososu, ali i u tuni, sardini i haringama.
Čitajte mirovina.hr bez oglasa ovog ljeta: Pretplatite se za samo 3,99 € mjesečno
Kupite pretplatu i čitajte sve članke bez oglasa uz posebnu ljetnu cijenu od 3,99€ mjesečno za prva tri mjeseca. Akcija traje do 31. kolovoza.
09:11 48 d 24.06.2026
mirovina.hr zapošljava: Tražimo novinara ili novinarku koji će se pridružiti našem timu
08:19 237 d 17.12.2025
Sjećanje na herojski grad: Kako su nastali vukovarski Vodotoranj i Borovo Naselje?
11:15 266 d 18.11.2025
Ovih 10 smjerova u Ličko-senjskoj upisali su najbolji osmaši: Provjerite bodove
Osmaši s najvećim prosječnim brojem bodova u Ličko-senjskoj županiji upisali su smjer opće gimnazije u Gimnaziji Gospić.
15:55 3 h 11.08.2026
Gdje su danas bivši ministri obrazovanja i znanosti? Imali smo ih 22
Hrvatska je dosad imala čak 18 ministra obrazovanja i znanosti. Provjerili smo gdje su oni danas.
15:33 3 h 11.08.2026
Pročešljali smo novi Pravilnik o građevinama i radovima za koje nije potrebna građevinska dozvola.
15:44 3 h 11.08.2026
Dubrovnik nije samo za turiste, ovo se radi i gradi za domaće
Sportska igrališta u Dubrovniku prolaze kroz sustavnu obnovu. Izdvajaju se tri lokacije koje su u različitim fazama izvedbe.
15:42 3 h 11.08.2026