Ako želite živjeti i do 15 godina dulje – hodajte. Ali, ne bilo kako!

Jasmina Grgurić
8. lipnja 2019.
Zdravlje
A- A+

Ljudi koji hodaju brže, žive dulje od onih koji to čine sporo. Novo istraživanje kaže da brzi šetači žive i do 15 godina dulje, i to neovisno od tjelesne težine. Studija provedena na Sveučilištu Leicester obuhvatila je podatke gotovo pola milijuna osoba. Pretpostavka je da ljudi koji se brže kreću više vježbaju pa su samim time u boljoj formi. To ih pak štiti od visokog krvnog tlaka, pretilosti i neaktivnosti.

Foto: Pixabay

Da bi ljudi koji hodaju brže mogli živjeti dulje, nevisno o tjelesnoj težini, potvrđuju rezultati istraživanja britanskog Sveučilišta Leicester. Istraživači su pritom analizirali podatke od čak 474,919 osoba prosječne dobi od 52 godine, prikupljanih u razdoblju jednog desetljeća, od 2006. do 2016. godine, piše Daily Mail.

Nevjerojatna razlika od čak 15 godina

Došli su do zaključka da žene koje hodaju brže u prosjeku žive 86,7 do 87,8 godina. Podaci su za muškarce nešto slabiji pa tako oni mogu očekivati da će poživjeti  od 85,2 do 86,8 godina. S druge strane, sporiji hodači imaju daleko manje izglede kada je dugovječnost u pitanju. Naime, žene koje hodaju sporije žive do 72,4 godine, a sporiji muškarci mogu očekivati dob od samo 64,8 godina.

Ova studija, objavljena prije nekoliko tjedana u jednom medicinskom časopisu, govori čak da se ovi pokazatelji odnose i na osobe koje imaju prekomjernu tjelesnu težinu. Ipak, znanstvenici poručuju da rezultati novog istraživanja ne znače da će oni koji hodaju brže zasigurno živjeti dulje. Ono se ne bavi uzrocima i posljedicama duljine života, već samo ukazuje na vezu koja će jako dobro doći liječnicima u određivanju općeg zdravlja pacijenta.

I ranije studije potvrdile vezu između hodanja i zdravlja

Naravno, ovo nije prva studija koja pokazuje da brzina hodanja ima značajan utjecaj na naše zdravlje. Da je brzina kojom hodamo pouzdani faktor u očekivanju životnog vijeka pokazalo je i istraživanje iz 2011. godine, a čije je rezultate predstavila profesorica Stephanie Studenski sa Sveučilišta u Pittsburghu.

Ovih pet aktivnosti održat će vas u formi, a nisu štetne za zglobove

Također, dvije godine kasnije američki su istraživači ustanovili da tempo hodanja ima veze s manjim rizikom srčanih oboljenja, uz dulji životni vijek. Nadalje, australsko istraživanje sa Sveučilišta u Sidneyu pokazalo je da ubrzavanje tempa hodanja samo do prosječne brzine za 20 posto smanjuje rizik od preuranjene smrti.

Profesor Tom Yates sa Sveučilišta Leicester, koji stoji iza ovog najnovijeg istraživanja, sva ta ranija otkrića uzeo je u obzir. Ustanovio je prema podacima i da ljudi koji hodaju sporije imaju dvostruko veći rizik od smrti čiji su uzrok srčane komplikacije. Nova studija daje na težini svim tim prethodnim istraživanjima i dobar je temelj liječnicima da pacijentima prepišu – brže hodanje.