Ovih pet aktivnosti održat će vas u formi, a nisu štetne za zglobove

Jasmina Grgurić
2. svibnja 2019.
Zdravlje
A- A+

Proljeće je idealno doba godine za započeti s fizičkim aktivnostima, čije blagodati po zdravlje starijih osoba ne treba posebno naglašavati. U vježbanju nas često zaustavljaju problemi sa zglobovima, no uz pravu rekreaciju i prilagođavanje intenziteta ne samo da ćemo ih prištedjeti, nego i smanjiti kroničnu bol koja nam narušava kvalitetu života.

Foto: Pixabay

Problemi sa zglobovima nisu izgovor da se ne bavimo s fizičkim aktivnostima. Istraživanja pokazuju pozitivan učinak vježbanja na kroničnu bol u zglobovima. Osobama s problematičnim zglobovima stručnjaci preporučuju aerobne aktivnosti kojima se možemo baviti bez straha te tako poraditi na fizičkoj kondiciji, zdravlju, oblikovanju tijela i potrošnji kalorija.

Pet aktivnosti s kojima se možemo baviti bez straha za naše zglobove donosi zadovoljna.hr.

Hodanje

Hodanje je omiljena aktivnost, besplatna je, može se obavljati bilo gdje i ne zahtjeva poseban trening. Istraživanje provedeno među osobama s reumatoidnim artritisom pokazalo je da su se osobe koje su u svoju rutinu uvele hodanje tri do četiri puta tjedno osjećale bolje od osoba koje nisu hodale. Osim što je dobro za gubitak viška kilograma, smanjuje stres i poboljšava zdravlje srca.

Plivanje

Osim što rasteže mišiće, voda umiruje zglobove. Za plivanje ne treba čekati samo ljeto pa nije stoga loše razmisliti o odlasku na bazen. Ukoliko u vašem mjestu postoji vježbanje u vodi, još bolje. Lagano plivanje u sat vremena troši čak 500 kalorija, što je također dodatni plus. Boravak u bazenu dobro djeluje na naše zglobove, poboljšava raspoloženje i san te je koristan za zdravlje organizma.

Bicikliranje

Laganom vožnjom biciklom u sat vremena potrošit ćemo više od 200 kalorija. Bicikliranje je također omiljena aktivnost među starijom populacijom i svakako je bolji izbor po naše zdravlje kao prijevozno sredstvo od automobila. Prilikom bicikliranja težina tijela i opterećenje svedeni su na minimun, jer je težina tijela raspoređena na nekoliko točaka, što štedi naše zglobove.

Pilates

Ako vas bole koljena, kukovi ili stopala, izvodite ove tri vježbe

Vježbe koje se izvode u pilatesu olakšavaju bol u zglobovima. Usto, radimo na jačanju centra tijela, disanju, držanju i koordinaciji pokreta. Prilika je to i za vježbanje u grupi, ako nam nedostaje motivacije da se sami pokrenemo. Međutim, vježbe možemo izvoditi i sami kod kuće, čime ćemo uštedjeti novac i prilagoditi njihov intenzitet vlastitim mogućnostima. Pilates naše mišiće čini duljima, učvršćuje tijelo i opušta od napetosti.

Joga i Thai chi

Prakticirajući ove vježbe poradit ćemo na koordinaciji pokreta, položaju i ravnoteži tijela, čime smanjujemo rizik od pada. Obje ove aktivnosti kombiniraju duboko disanje, protočne pokrete, nježne poze i meditaciju. Povećavaju fleksibilnost, ravnotežu i raspon pokreta te istovremeno smanjuju stres.