Mirovinsko: “Izračun mirovine besplatan je preko e-Građani, kao i niz drugih usluga”

Jasmina Grgurić
4. lipnja 2020.
Novosti
A- A+

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje reagirao je na jučerašnje medijske tekstove o informativnom izračunu mirovine koji košta 70 kuna te se na njega čeka nekoliko mjeseci. Ovo pitanje otvorio je umirovljenik koji je u mirovanje stavio invalidsku mirovinu te otvorio obrt, poslovao devet godina, a potom zatražio novi izračun. Platio ga je 70 kuna i čekao mjesecima odgovor, a svemu je kumovao i navodni nesporazum te koronavirus. Iz HZMO-a danas pak tvrde kako je izračun besplatan preko sustava e-Građani te kako su građanima sve usluge dostupne.

hzmo

Foto: HZMO | Youtube screenshot

Zahtjev za informativni izračun mirovine građanin može podnijeti dolaskom u područne službe Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, pri čemu će ga platiti 70 kuna te čekati u pojedinim slučajevima i mjesecima. No, preko sustava e-Građani, kojeg koristi tek svaki peti stanovnik, zatraženi izračun dobit će besplatno i brže.

Važna usluga pretkompletiranja podataka

Iz HZMO-a danas su reagirali na jučerašnje medijske natpise o informativnom izračunu mirovine. Naime, čitavu priču otvorio je slučaj građanina koji je invalidsku mirovinu stavio u mirovanje, otvorio obrt, radio devet godina te nakon toga zatražio novi izračun mirovine i platio ga 70 kuna. Odgovor je čekao mjesecima, no uspostavilo se da je došlo do nesporazuma u komunikaciji o njegovom statusu, dok je sporost sustava opravdana situacijom koju je izazvao koronavirus.

Međutim, ostaje činjenica da izračun košta 70 kuna i da se na njega malo duže čeka.

Možemo li doznati kolika će nam biti mirovina? Da, ali ako platimo i čekamo mjesecima!

“Informativni izračun mirovine može se dobiti nakon svakog podnošenja zahtjeva za informativni izračun putem sustava e-Građani na internetskoj stranici gov.hr na temelju podataka s kojima HZMO raspolaže u trenutku podnošenja zahtjeva i ovisno o podacima taj izračun može biti različit. Napominjemo kako je ta usluga besplatna za sve korisnike te da HZMO redovito poziva sve građane da u poslovnicama FINA-a zatraže jedinstveni elektronički identitet” – kažu iz Zavoda za mirovinsko.

Dodatno, HZMO korisnicima omogućuje elektroničku uslugu pretkompletiranja podataka putem koje budući umirovljenici mogu 12 mjeseci prije podnošenja zahtjeva za mirovinu obavijestiti HZMO o namjeri odlaska u starosnu ili prijevremenu starosnu mirovinu, čime unaprijed počinje prikupljanje nedostajućih i verifikacija postojećih podataka o stažu i plaći iz hrvatskog osiguranja.

Rade na poboljšanju korisničkog iskustva

Osim navedenih usluga, u sklopu sustava e-Građani korisnicima su dostupne sljedeće elektroničke usluge HZMO-a: elektronički zapis o radnopravnom statusu, informativni izračun mirovine, uvid u podatke o prijavama na osiguranje i odjavama s osiguranja, uvid u podatke o stažu, plaći i osnovici koje je za pojedine godine prijavio poslodavac, uvid u podatke o drugom dohotku na koji se plaća doprinos za mirovinsko osiguranje, e-potvrde iz mirovinskog sustava (Potvrda o stažu i plaći, Obavijest o ostvarenom drugom dohotku i Potvrda o korištenju prava iz mirovinskog osiguranja), Kalkulator doplatka za djecu, dostava obavijesti u Osobni korisnički pretinac te uvid u podatke o školovanju radi ostvarivanja prava iz mirovinskog osiguranja i doplatka za djecu.

Rokovi za mirovine: Samo 53 posto zahtjeva HZMO riješio u 60 dana, rasprava u petak

“Dodatno, u HZMO-u je u veljači ove godine započela provedba projekta Modernizacija IKT podrške Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – eHZMO, kojim će se provest sveobuhvatna modernizacija informacijskog i komunikacijskog sustava te će se, s novim IT rješenjima, omogućiti korisnicima za veći dio usluga e-komunikaciju s HZMO-om bez potrebe fizičkog dolaska na šaltere, a konsolidacija poslovanja nakon završetka projekta omogućit će proaktivniji pristup prema korisnicima te dostupnost usluga neovisno o radnom vremenu.

Zaključno, HZMO kontinuirano radi na poboljšanju korisničkog iskustva kako bi u narednom razdoblju većina usluga bila dostupna elektroničkim putem” – zaključuju u svom reagiranju.