Vrućine opasne po zdravlje: Do kraja tjedna čeka nas +35°C! Slijedite 10 naputaka

Jasmina Grgurić
7. kolovoza 2019.
Zdravlje
A- A+

Hrvatski zavod za javno zdravstvo redovno upozorava na dolazak toplinskih valova koji mogu djelovati na zdravlje, čemu su posebno podložne starije osobe. Upravo nas takav val vrućina čeka do kraja tjedna, za kada meteorolozi predviđaju temperature od +35°C. Državni meteorološki zavod vikend prognozu ocijenio je velikom opasnošću za zdravlje ljudi, zbog čega je iznimno važno zaštititi se.

Foto: Pixabay

Državni hidrometeorološki zavod, odnosno Služba za vremenske analize i prognoze, kao i Hrvatski zavod za javno zdravstvo upozorili su na val vrućine koji će zahvatit Hrvatsku već u petak. Tada će se na području Rijeke, Splita i Dubrovnika pojaviti umjerena opasnost po zdravlje ljudi, dok će u subotu ona biti velika te će se širiti i na ostale dijelove Hrvatske.

Izvor podataka: DHMZ/HZJZ

Ako je klimatsko područje na kojem živite označeno žutom, narančastom ili crvenom bojom, svakako biste se trebali pridržavati naputaka za zaštitu od vrućina.

Deset naputaka za zaštitu od vrućina

  1. "Kada nekome od 80 godina u podne pozli na suncu, na plaži, što da vam kažem"

    Pijte puno hladne vode pomalo tijekom dana, a ne samo kada ste žedni. Po vrućinama obavezno izbjegavajte alkohol i kofein.

  2. Jedite male zaleđene zalogaje poput domaćih voćnih sladoleda na štapiću, lagano zamrznutog voća i slično.
  3. Izbjegavajte teška jela poput pečenke i umjesto njih izaberite ona laganija, kao što su tjestenina ili salata od piletine.
  4. Stavite hladni ručnik iza vrata i uz sebe držite bocu hladne vode kako biste s vremena na vrijeme rashladili ručnik.
  5. Dok sjedite, namačite stopala u hladnoj vodi, ali ne prehladnoj.
  6. Kuću ili stan držite rashlađenima koliko je to moguće, najbolje spuštanjem roleta u vruće doba dana, čak i kada vam sunce ne tuče direktno u prozore.
  7. Nosite laganu odjeću svijetlih boja od prirodnih materijala. Slojevi su dobrodošli i preko ljeta kada se stvori razlika u temperaturi tijekom večernjih i ranojutarnjih sati.
  8. Provedite dio vremena u rashlađenim prostorijama, poput knjižnice, kafića, šoping centra ili boravka za starije. Naravno, ako ste u mogućnosti hladovinu možete potražiti i u parku ili uz rijeku.
  9. Tuširajte se u mlakoj, a ne u hladnoj ili vrućoj vodi. Neka njezina temperatura bude malo ispod one vašeg tijela.
  10. Noću se pokrivajte rashladnim pokrivačima od prirodnih materijala i maknite višak poplona i jastuka iz kreveta kako biste rashladili tijelo.