U mirnom tijelu miran duh – Tehnike meditacije za starije

Dora Šušković Stipanović
10. travnja 2020.
Zdravlje
A- A+

Iako meditacija umiruje umove ljudi više od 5000 godina, možda će vam se i dalje činiti “dalekom” i stranom. Ako je nikad niste isprobali, mogli biste se iznenaditi kad saznate da su znanstvenici nedavno povezali umne vježbe poput meditacije i joge s nizom koristi za zdravstveno stanje čovjeka. Zapravo, Harvard Gazette je u travnju 2018. izvijestio da meditacija može biti jednako učinkovita kao i drugi tretmani u smanjenju simptoma depresije, tjeskobe i kronične boli osoba starije životne dobi.

Photo: Simon Migaj (Unsplash)

Ako želite unijeti fokus i bivanje u trenutku u svoju rutinu, učitelji meditacije predlažu nekoliko načina koji će vam pomoći da započnete ili nastavite svoju praksu. Bilo da se pridružite redovito zakazanom satu joge u stolcu ili slušate vođene meditacije online, u današnje je vrijeme lako pronaći mogućnosti za vježbanje tehnika meditacije i postizanja mira. Želite li otkriti prednosti meditacije u tišini svoga doma? Evo nekoliko tehnika i savjeta kako da zdrava navika meditacije postane dio vaše svakodnevnice.

Uvod u meditaciju

Učinkovita meditacija ne treba trajati cijeli dan. U početku joj posvetite samo nekoliko minuta i poradite na produživanju tog razdoblja. Započnite fokusiranjem i osvješćivanjem svog disanja dok pokušavate smiriti svoj um. Prepoznajte bujanje misli koje vas želi izvući iz mirnog, opuštenog stanja i dopustite im da nestanu u pozadinskoj buci. Umjesto da ignorirate misli zbog kojih se osjećate anksiozno ili rastrojeno, iskoristite ovaj način da ih prepoznate i stavite u perspektivu.

Iako je osnove lako objasniti, prakticiranje meditacije može biti teško! Budite strpljivi i usredotočite se na prepoznavanje svakog otkucaja srca dok polako dišete. Otkrit ćete da meditacija postaje lakša sa praksom!

5 vježbi istezanja u krevetu - Ustanite na pravu nogu i osjećajte se sjajno cijeli dan

Meditacija u krevetu

Vaša spavaća soba već bi trebala biti vaše utočište, ali meditacija će vrijeme odmora učiniti još ugodnijim. Za većinu je ljudi vrijeme netom prije spavanja i nakon spavanja najviše opuštajući dio dana i možda bi bilo najlakše meditirati u tim razdobljima. Mnogi praktičari meditacije zagovaraju odabir “namjere” pri meditiranju. “Namjera” usredotočuje vaše misli od prvog trenutka, čim ujutro otvorite oči. Kreirajte rečenicu koja će usredotočiti vaš um na nešto što vam je važno i odvesti vas u dan ispunjen svrhom.

Meditacija u šetnji

Hodanje nudi ritmički uzorak koji pogoduje učinkovitoj meditaciji. Umjesto da dopustite svom umu da nemirno trči u budućnost ili prošlost, koristite ritam i ponavljanje koraka kako biste svoje misli stavili pod kontrolu. Usredotočite se na radost kretanja i podsjetite se na sve prednosti koje šetnja donosi, od smanjenja stresa do poboljšanja kardiovaskularnog zdravlja. Potrebno je malo prakse, ali mnogi vole meditaciju u pokretu jer kombinira fizičku aktivnost s poboljšanom mentalnom jasnoćom.

Meditacija na kauču ili stolcu

Naučiti meditirati tijekom obavljanja svakodnevnih zadataka može dramatično povećati vašu učinkovitost i svijest o onome što radite. Meditirati možete sjedeći na balkonu ispijajući jutarnju kavu ili na kauču kad prigušite zvuk za vrijeme reklama na televizoru. Jednostavno zatvorite oči, udahnite i prepoznajte misli koje vam teku kroz um. Umjesto da meditaciji posvetite punih sat vremena i osjećate se frustrirano jer vam misli stalno bježe, pokušajte meditirati u više kraćih vremenskih perioda. Možda ćete utvrditi da vas kraće meditacije lakše zadržavaju u meditativnom stanju.

Mnogobrojni učitelji tehnika meditacije nude obilje opcija unutarnjih i vanjskih prostora za meditaciju. Bilo da meditirate iz udobnosti vlastite sobe, u grupi na tečaju meditacije, na travnjaku ili na plaži, prakticiranje meditacije može vam pomoći u svakodnevnom uživanju u malim stvarima.

 

U mirnom tijelu miran duh – Tehnike meditacije za starije
Share via
Copy link
Powered by Social Snap