Svjetska zdravstvena organizacija savjetuje kako smanjiti rizik od bolesti i dodati godine života

Josip Mihaljević
26. studenoga 2020.
Zdravlje
A- A+

Svjetska zdravstvena organizacija objavila je u srijedu preporuke za dobrobit fizičkog i mentalnog zdravlja u eri koronavirusa.

umirovljenica hodanje

Foto: Unsplash

Sve odrasle osobe trebaju najmanje 150 minuta snažne tjelesne aktivnosti tjedno, a to će im itekako pomoći što se tiče fizičkog i mentalnog zdravlja. Takve su preporuke Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) u eri koronavirusa, a smjernice su objavljene u srijedu na njihovim stranicama.

Da su ljudi aktivniji, imali bi do 5 milijuna smrti manje svake godine

Navode kako bi do 5 milijuna smrti godišnje moglo biti spriječeno ako bi globalna populacija bila aktivnija.

Ako želite živjeti i do 15 godina dulje - hodajte. Ali, ne bilo kako!

“Nova pravila sadrže preporuku da bi svi odrasli trebali imati 150 do 300 minuta umjerene ili jake vježbe tjedno, uključujući ljude s kroničnim bolestima, a djeca i adolescenti trebaju u prosjeku 60 minuta takve aktivnosti po danu”, navodi se u objavi WHO-a.

Prema statistikama, svaka četvrta starija osoba ne radi dovoljno fizičke aktivnosti, zbog čega obolijevaju:

“Globalno, procjena je da to košta 54 milijarde dolara direktnog troška zdravstvenim sustavima i još 14 milijardi dolara u izgubljenoj produktivnosti”, piše WHO.

“Dodat će vam godine životu, ali i život godinama”

Svjetska zdravstvena organizacija starijima preporučuje da polagano počnu dodavati aktivnosti u svoju rutinu koje će im pomoći u održavanju ravnoteže i koordinacije. Također, trebali bi malo ojačati mišiće jer će im oni jako dobro poslužiti u slučaju padova, a ako do njih ne dođe, osjećat će se bolje i bit će zdraviji.

Regularna fizička aktivnost je ključna u borbi protiv srčanih bolesti, dijabetesa, raka, a smanjuje i simptome kod depresije, tjeskobe, a vodi i do zdravijeg mozga.

Vježbati možemo i dok ležimo u krevetu - 5 vježbi u 5 minuta za bolji početak dana (1. dio)

“Biti fizički aktivan je ključna stvar za vaše zdravlje – može vam dodati godine životu, ali i život vašim godinama. Moramo se svi kretati svaki dan – sigurno i kreativno”, kazao je voditelj WHO-a dr. Tedros Ghebreyesus.

Fizičku aktivnost lagano možete uključiti u uobičajene dnevne aktivnosti, dok radite kućanske poslove. Možete i malo manje koristiti javni prijevoz, izađite ponekad jednu stanicu ranije pa ostatak puta odradite pješice.

“Fizička aktivnost bilo kakvog tipa i trajanja može poboljšati zdravlje, ali više je uvijek bolje. Ako baš morate puno vremena provoditi sjedeći, bilo da ste na poslu ili školi, trebali bi taj komad vremena kontrirati s fizičkom aktivnošću jer se tako borite protiv štetnih učinaka sjedilačkog načina života”, kazao je dr. Ruediger Krech iz WHO-a.