Vježbati možemo i dok ležimo u krevetu – 5 vježbi u 5 minuta za bolji početak dana (1. dio)

Dora Šušković Stipanović
21. ožujka 2020.
Zdravlje
A- A+

Svi znamo koliko je vježbanje zdravo i potrebno, ali uvijek nađemo stotinu izgovora zašto baš sad nije pravi trenutak za tjelovježbu. Kako bi bilo da se riješimo vježbanja odmah ujutro u toplini kreveta i započnemo dan zadovoljni i puni energije?

Photo: Kinga Cichewicz (Unsplash)

Dobrobiti vježbanja dokazane su nebrojeno puta, a jednako vrijede za sve generacije. Kad se probudite nema potrebe za izlaskom iz kreveta i presvlačenjem u odjeću za vježbanje. Udobna pidžama sasvim je dovoljna. Sve vježbe izvode se ležeći na leđima. Za početak se ne trebate otkrivati, ostanite ispod toplog pokrivača kako bismo probudili cirkulaciju.

Stopala

Vježbe za stopala možete izvoditi u krevetu dok ste još sneni. Na taj ćete način zagrijati nožne zglobove i potaknuti cirkulaciju donjeg dijela tijela.

U prvoj vježbi spojite stopala jedno kraj drugog. Istovremeno kružite stopalima radeći velike krugove. Napravite 10 krugova u lijevu stranu pa 10 u desnu. Vježba se izvodi nježno i polako.

Baka u 73. godini uz vježbu i prehranu izgubila 25 kila, više ne pije ni lijekove

U drugoj vježbi prste oba stopala zategnite prema sebi, a koljena stisnite u krevet. Osjetit ćete istezanje sa stražnje strane potkoljenica. Zatim, poput balerine, ispružite prste prema krevetu. Ova vježba se izvodi malo brže od prethodne jer ćemo njome aktivirati cirkulaciju. Deset puta naizmjenično zategnite i opustite stopala.

Noge

Sad kad smo se zagrijali, možete se malo otkriti. Sljedeće dvije vježbe za noge pomoći će ojačati mišiće natkoljenice. 

U trećoj vježbi, zategnite stopalo jedne noge prema sebi i stisnite koljeno u krevet kao u prethodnoj vježbi. Sad još podignite nogu od kreveta prema gore. Neka vam koljeno ostane ispruženo. Ne dižite nogu onoliko koliko najviše možete jer nam cilj nije istezati se nego ojačati mišiće natkoljenice, a to ćete postići već ako nogu dignete dvadesetak centimetara od kreveta. Zadržite je u tom položaju iznad kreveta 5 sekundi pa je polako spustite na krevet. Nemojte bacati nogu ako vam ponestaje snage nego je kontrolirano spustite dolje. Vježbu ponovite 5 puta s lijevom nogom pa 5 puta s desnom.

Četvrta vježba je nadogradnja prethodne. Ponovite vježbu odizanja noge od kreveta prema gore, a zatim je raširite prema van. Pet puta odignite lijevu nogu prema gore i u lijevu stranu. Odmorite pa ponovite isto s desnom nogom. Pet puta desnu nogu odignite prema gore pa u desnu stranu.

Stražnjica

Sada ste se već pošteno zagrijali. Neki možda i malo umorili. Zbog toga smo za kraj ostavili jednu vrlo laganu vježbu za stražnjicu koja će vam pomoći da budete stabilniji.

Dok ležite na leđima, stisnite stražnjicu brojeći do 5 pa opustite mišiće. Ponovite vježbu 5 puta.

A sada puni elana i s osmijehom na licu ustanite iz kreveta, popijte šalicu čaja ili čašu vode i nagradite se finim doručkom.