ZET umirovljeniku ovršio mirovinu zbog vožnje bez karte, on kaže da se nije švercao

Josip Mihaljević
24. veljače 2022.
Novosti
A- A+

Čitateljica našeg portala obratila nam se s pričom o “legalnom kamatarenju” njenog oca, poluslijepog umirovljenika kojemu ZET redovito dostavlja kazne za švercanje u javnom prijevozu. Oni inzistiraju na tome da su kazne neosnovane, da nikakvog švercanja nije bilo. Svake godine mu stigne po jedna kazna koju izdaje ista komunalna redarica i sada im je previše. S druge strane, iz ZET-a ignoriraju upit o ovom slučaju…

ZET zagreb

Foto: Unsplash

Čitateljica našeg portala Marija Čekada obratila nam se s pričom o “legalnom kamatarenju” njenog oca, 76-godišnjeg poluslijepog umirovljenika Želimira Čekade koji svake godine dobije kaznu za švercanje u javnom prijevozu od ZET-a. Ona i on inzistiraju da nikakvog švercanja nije bilo i da su kazne neosnovane. Fascinantno je kako mu je sve tri kazne ispisala i dostavila ista (ZET-ova zaposlenica) komunalna redarica S.F., a umirovljenik tvrdi da je u zadnje od prve do zadnje kazne samo prvi put bio u kontaktu sa ZET-ovim kontrolorima.

Ukupno je dobio tri kazne (2019., 2020. i 2021.), a jednom mu je ovršena mirovina bez ikakve pisane obavijesti.

Prvu kaznu za švercanje dobio kada je imao pravo na besplatan pokaz

U Zagrebu umirovljenici s prihodom do 3.200 kuna imaju pravo na besplatnu vožnju javnom prijevozom. Umirovljenik iz naše priče, kada je dobio prvu kaznu, koristio je to pravo gotovo cijelu 2019. godinu bez problema i prema njegovim riječima – samo je te 2019., u srpnju, bilo problema s kontrolorkom. Tada je s njim bila i njegova kći Marija, išli su zajedno na liječnički pregled.

“Na zahtjev kontrolorke odmah pri ulasku na prva vrata u tramvaj tata je pokazao voznu ispravu tj. godišnju besplatnu umirovljeničku kartu na koju je tada sukladno svom socijalnom statusu imao pravo i čiji je korisnik te pogodnosti do tada sigurno bio desetak godina. Prilikom pregleda kartice kontrolorka je ustanovila da kartica nije potvrđena za 2019. godinu, ali on je te godine imao pravo i to se može provjeriti u bazi korisnika ZET-a i Gradskog ureda za socijalnu skrb.

Ostao je time zatečen budući da ga nitko tijekom redovnih kontrola nije na to upozorio. Tati nije omogućeno da kupi kartu kod vozača, a kontrolorka nam je još rekla da je dovoljno da potvrdi iskaznicu unutar tri dana kako ne bi platio novčanu kaznu. Tako smo i učinili, a svejedno je stigla kazna”, ispričala nam je Marija Čekada.

Žalili su se, ali žalba nije uvažena. Platili su kaznu od 250 kuna i mislili da se radi o bizarnom nusproduktu gradske birokracije.

Druga kazna i ovrha na mirovinu

Drugu kaznu zaradio je za “švercanje” u kolovozu 2020. godine, a ZET ga je o tomu obavijestio u ožujku 2021. godine.

“Tata odgovorno tvrdi da ga u protekle dvije godine nitko od kontrolora u tramvaju nije legitimirao, evidentirao, tražio voznu kartu ili pokaz. Napominjem da od 2020. godine više ne koristi besplatni umirovljenički pokaz jer je zbog usklađivanja mirovine izgubio to socijalno pravo. Od tada isključivo koristi obične vozne karte koje kupuje”, pojašnjava Čekada.

Kao što smo napisali, ZET mu je obavijest o počinjenom prekršaju dostavio pola godine nakon počinjenja prekršaja. Poučeni prethodnim iskustvom, platili su 250 kuna istog mjeseca u ožujku kada su dobili obavijest. Nemalo ih je stoga iznenadila činjenica da mu je mirovina za listopad 2021. godine – ovršena bez ikakve obavijesti. Ovršen je za 200 kuna i dodatno je morao podmiriti 70 kuna troškove postupka Fini.

Tada im je cijela situacija postala čudna pa su se obratili ZET-u od kojih stiže odgovor da se ovrha odnosi na kaznu iz 2019. godine s objašnjenjem da su platili dvije trećine kazne, ali ne i troškove postupka.

Treća kazna i bespuće birokracije

I treću kaznu, za prekršaj iz ožujka 2021. dostavlja mu ista komunalna redarica, ali obavijest stiže u studenom 2021. Tada su već bili u intenzivnoj komunikaciji s Komunalnim redarstvom koji su im samo potvrdili da umirovljenik ima po jednu kaznu u 2019, 2020. i 2021. godini. Nije im bilo sumnjivo što jedan umirovljeniku stiže po jedna kazna godišnje od iste komunalne redarice.

“Napomenuli su nam da u ovoj fazi ne možemo podnositi prigovor za 2019., kao i za neopravdano ovršenu kaznu za 2020. jer su plaćene, ali da za ovu iz 2021. možemo prigovoriti tek kada se izda i dostavi obvezni prekršajni nalog. Tada je on uvećan za troškove postupka i otprilike iznosi 533 kune. Zato smo platili kaznu i na to nemamo pravo prigovora”, objašnjava nam čitateljica.

Odlučili su priču dati medijima jer ih je komunikacija s nadležnim službama izludjela.

“Uputili smo zamolbu i prigovor ponovno Komunalnom redarstvu i ZET-u da se dostave ponovno svi dokumenti, posebno obavijest temeljem koje je provedena ovrha, a nikada ga tata nije dobio. E-mailom nam je komunalna redarica uzvratila da su nam sve dostavili i da oni imaju potvrde o primitku i da nema potrebe nam ponovno pošalju traženo. Isto tako odgovorili su da nemamo pravo na prigovor jer su novčane kazne podmirene.

U istom trenutku smo im se ponovno obratili da nam dostave podatke okolnosti svih prekršaja s identifikacijskim brojem kontrolora kao i temeljem kojeg neispravnog dokumenta je napisana kazna (neispravna karta ili pokaz), ali te podatke nam nisu htjeli dati u svojim odgovorima”, piše naša čitateljica.

ZET se brani – šutnjom

Portal Mirovina.hr u posjedu je svih pisanih obavijest i o kaznama koje je dobio nesretni umirovljenik, kao i naloga za provedbu ovrhe. ZET-u smo početkom veljače, prije više od dvadesetak dana poslali novinarski upit o kaznama. Naveli smo precizne klasifikacijske oznake dokumenata, ali do danas nismo dobili nikakav odgovor.

ZET smo pitali mogu li dokazati da su prekršaji doista počinjeni, budući da umirovljenik tvrdi da ga nitko u tramvaju nije legitimirao od 2019. godine. Također, pitali smo ih kako je moguće da je sve tri kazne izdala ista komunalna redarica.

Odlučili su ignorirati naš upit, odnosno, braniti se šutnjom. Priču o umirovljeniku podijelili smo i Pravnoj službi Sindikata umirovljenika Hrvatske. Oni su pregledali dokumente i poslušali priču te kazali kako nam ne mogu pomoći jer se, pravno gledano, priča svodi na riječ ZET-a protiv riječi umirovljenika.

“Ovo će se ponoviti iduće godine i nitko neće odgovarati”

Čekada nam govori kako je iz perspektive njihove obitelji cijela priča skandalozna. Iskustvo i komunikacija s nadležnima joj govore da bi njen otac i iduće godine mogao dobiti fantomsku kaznu za prekršaj koji nije počinio.

“Imamo li mi ikakve mehanizme u zaštiti temeljnih građanskih i materijalnih prava, gdje netko ovrši nečiji račun bez da ga prethodno obavijesti o namjeri ovrhe, naplaćuje mu kazne koje nisu počinjene i dovodi ga u situaciju legaliziranog “kamatarenja”?

Ovdje se radi o samovolji ZET-a i Komunalnog redarstva. Smatram kako netko zloupotrebljava tatine osobne podatke za ispisivanje kazni za švercanje, a da se to u stvarnosti nije dogodilo”, zaključuje ogorčena čitateljica.

Copy link
Powered by Social Snap