Prvi baterijski vlak pušten u promet: ‘Rezultat inovativnosti stručnjaka u Končaru’

Lucija Basa
3. listopada 2025.
Novosti
A- A+

Prvi baterijski vlak u Hrvatskoj pušten je u promet i vozi na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica. Ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta, a može se spojiti s niskopodnim vlakom i tako povećati kapacitet. HŽ Putnički prijevoz ističe da je puštanje baterijskog vlaka u promet dodatan iskorak prema ekološki prihvatljivijem željezničkom prijevozu. Sredinom prosinca baterijski vlak bi trebao početi voziti na relaciji Split – Kaštel Stari – Split.

Baterijski vlak na Galvnom kolodvoru u Zagrebu

Baterijski vlak | Foto: Hrvatske željeznice putnički prijevoz

Prvi baterijski vlak u Hrvatskoj pušten je u ponedjeljak u promet. Koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga. Maksimalna brzina koju može postići je 120 kilometara na sat, a ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta. Baterijski vlak proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu. U sklopu istog projekta u svibnju je u promet pušten elektrobaterijski vlak o čemu smo pisali ovdje.

Elektrobaterijski vlak
Stigao prvi elektrobaterijski vlak: 'Krenula je modernizacija željeznice'

Novi vlak od Virovitice do Bjelovara

Baterijski vlak se može spojiti s niskopodnim vlakovima nove generacije, što onda povećava kapacitet, navodi HŽ Putnički prijevoz. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama, što traje najviše 30 minuta. Baterijski vlak je opremljen rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim osobama u invalidskim kolicima, a kompletan putnički i vanjski prostor je pod videonadzorom. U prostoru za putnike postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).

Ovaj baterijski vlak vozi na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica, a koristit će se i za ispitivanje punionica koje su u završnoj fazi izgradnje. Nakon puštanja u rad punionice u kolodvoru Split Predgrađe, što se očekuje sredinom prosinca ove godine, baterijski vlak počet će voziti na relaciji Split – Kaštel Stari – Split. HŽ Putnički prijevoz danas ima 68 novih vlakova, od kojih je 40 isporučeno u posljednje četiri godine, a u tijeku je i nabava još 21 novog vlaka, uključujući dodatne baterijske i elektrobaterijske. Više o nabavci novih vlakova pisali smo ovdje.

Vlak
Besplatni vlak za umirovljenike: U 2025. izrađeno 136.000 kartica, evo gdje se najviše vozilo

Do kraja godine bit će završena pruga do mađarske granice

Puštanje baterijskog vlaka u promet je dodatan iskorak prema održivijem i ekološki prihvatljivijem željezničkom prijevozu, nagalašava HŽPP. Proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). Na prvoj vožnji baterijskog vlaka sudjelovali su potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak sa suradnicima. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a.

– Glavni projekti na koridorima financiraju se iz europskih fondova, dok se obnova lokalnih i regionalnih pruga financira iz zajma EIB-a. Među najvećim ulaganjima je i projekt Dugo Selo – Novska vrijedan više od 600 milijuna eura, a do kraja godine bit će dovršena pruga Zagreb – mađarska granica, čime ćemo imati potpuno obnovljenu i moderniziranu dionicu, kazao je Butković.

Tijekom 2026. vozit će šest novih hibridnih vlakova

Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak naglasio je da prva vožnja baterijskog vlaka u redovnom putničkom prijevozu predstavlja važan iskorak za domaću industriju i održivu mobilnost. Naglasio je da je projekt rezultat znanja, inovativnosti i predanosti njihovih stručnjaka i da se time konkretno doprinosi zelenoj tranziciji i modernizaciji željezničkog prijevoza. Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je da puštanje u promet prvog baterijskog vlaka označava prekretnicu prema održivoj budućnosti jer će ovakvi moderni i zeleni vlakovi zamijeniti stare dizelske vlakove u narednom razdoblju.

– Kako bi željeznički prijevoz bio konkurentniji i održiviji, nastavljamo s nabavom vlakova za neelektrificirane pruge. Do kraja godine u promet ćemo pustiti još dva nova dizel-motorna vlaka, a tijekom 2026. na pruzi Zagreb – Split vozit će šest novih komfornih hibridnih vlakova, dodao je Ukić.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap