Propaganda mirovinske reforme: Pavićevo ministarstvo ne želi otkriti koliko košta reklamni spot

Jasmina Grgurić
6. studenoga 2018.
Novosti
A- A+

Zasigurno vam na televiziji nije promaknula vesela reklama o mirovinskoj reformi. Spot s dvije animirane, zadovoljne buduće umirovljenice s emitiranjem je počeo svega par dana uoči velikog prosvjeda “Doživi mirovinu. I tebe se tiče!” U jeku najžešćih kritika, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava započelo je propagandnu kampanju novcem poreznih obveznika, ali unatoč brojnim upitima skriva koliko je ova priča koštala.

Spot se emitira u udarnim terminima Snimak zaslona: Youtube

Portal o mirovinskoj reformi i propagandni video spot o dvije nasmiješene buduće umirovljenice, koji se učestalo emitira na javnim i komercijalnim televizijama, samo su dio propagande Ministarstva rada i mirovinskog sustava. Marketinška kampanja, nastala u jeku ozbiljnih kritika mirovinske reforme, plaćena je novcem građana, no unatoč tomu Ministarstvo ne želi otkriti o kolikim se sredstvima radi.

S kojim ciljem se provodi, od kuda se financira te koliko košta ova reklamna aktivnost, pitali smo Ministarstvo rada i mirovinskog sustava.

Potaknuti, kažu, netočnim informacijama u javnosti

“U cilju točnog informiranja javnosti o cjelovitoj reformi mirovinskoga sustava kojom se želi osigurati dugoročna održivost mirovinskoga sustava, veće mirovine i rješavanje generacijske nepravde, a potaknuti netočnim informacijama koje su se pojavile u javnom prostoru o ciljevima i sadržaju mirovinske reforme, Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava osmislilo je spot i web stranicu s detaljnim informacijama o tome što donosi mirovinska reforma s namjerom da informacije dođu do svih naših sugrađana, sadašnjih i budućih umirovljenika” – rekli su nam iz Pavićeva ministarstva.

U odgovoru idu korak dalje pa tako ističu da su zadovoljni jer su spot i web stranica dobili pozitivne ocjene javnosti, posebno stoga jer je ideju kao i cijeli kreativni sadržaj spota i web stranice osmislio tim Ministarstva rada i mirovinskoga sustava te da za kreativni sadržaj i zakup nije angažirana promotivna ili marketinška agencija, dok je ilustracije i animaciju napravio poznati hrvatski ilustrator Krešimir Certić – Misch.

Ipak, iznos nismo doznali.

“Navedene aktivnosti financirane su sredstvima Ministarstva rada i mirovinskoga sustava iz alokacije državnog proračuna koja je namijenjena za te aktivnosti, a zakupljene su nacionalne i lokalne tv postaje sukladno objektivnim parametrima kao što je gledanost, dostupnost oglasnog prostora, regionalna zastupljenost i uvjeti” – zaključili su na naš upit. 

Odgovora nema ni na ponovljen upit

Iako smo nakon toga poslali novi upit u kojem smo ponovili pitanje koliko je sve koštalo, odgovor još uvijek nismo dobili.

Animirana idilična priča u spotu prikazuje dvije ilustrirane srednjoškolske profesorice, Anu i Mariju koje predaju isti predmet. Muški glas pojašnjava kako je Ana rođena 1961. godine, a Marija 1962. godine, a obje imaju jednaku plaću i iste godine staža. No, kada Marija prema važećem zakonu ode u mirovinu, ona će joj biti manja nego Anina. Rješenje za tu nepravdu naravno je mirovinska reforma pa tako glas kaže: “Nećemo dopustiti da naši umirovljenici budu zakinuti” te poziva građane da se o svemu detaljnije informiraju na pripadajućem portalu mirovinska.mrms.hr. Gospođa Marija iz šarenog filmića nastavlja bezbrižno uživati u svojoj kavici zavaljena u udobni naslonjač.

Iz svega je vidljivo da je Vladi i te kako stalo progurati pozitivnu sliku nadolazeće mirovinske reforme, čiji su zakonski prijedlozi u Saboru već usvojeni tankom većinom zastupnika koji se sve više rasipavaju u korist vladajuće većine. Zato je valjalo posegnuti očito nešto dublje u državnu kesu kako bi se pokušale ublažiti brojne negativne kritike mirovinske reforme od strane stručnjaka, sindikata, građana, umirovljenika te njihovih predstavničkih udruženja.

O ciframa možemo samo nagađati, no sigurno nisu male

No, imaju li građani onda pravi znati koliko je njihova novca potrošeno na ovu reklamnu kampanju? Sudeći prema odgovoru Ministarstva rada i mirovinskog sustava, nemaju. Tako o plaćenom iznosu za izradu web stranice, spota te cijeni emitiranja reklame na javnoj i komercijalnoj televiziji u udarnim terminima, javnost može samo nagađati, no jasno je da cijela priča sigurno nije jeftina.

Sindikati: "Koliko koštaju reklamni spotovi Vlade o mirovinskoj reformi?"

Koliko sve košta zanimalo je i nekadašnjeg ministra rada i mirovinskog sustava, Miranda Mrsića koji je isto pitanje postavio ministru Marku Paviću prilikom saborske rasprave o predloženom paketu mirovinskih zakona, no odgovor nije dobio.

Spomenuta reklamna web stranica, kao i spot u prvi plan stavljaju možda jedinu pozitivnu stvar cijele ove priče, a to je da će uvođenjem dodatka na mirovine za “drugostupaše” biti ispravljena nepravda prema osiguranicima u oba mirovinska stupa. Iako portal MRMS-a daje odgovore na neka bazna pitanja o mirovinskoj reformi, ne bavi se za građane najvažnijim promjenama, a to su uvođenje rada do 67. godine te stroga penalizacija prijevremenih umirovljenika, a koje također prikazuje u pozitivnom svjetlu za one koji će sakupiti 41 godinu staža.