Pavić: “Procjenjujemo da će troškovi animacije i medijskog zakupa biti otprilike milijun kuna”

Josip Mihaljević
7. svibnja 2019.
Novosti
A- A+

Ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić odlučio je malo raščistiti oblak zbunjenosti oko najnovijih reklama. Ako pitate sindikate, radi se o “antireferendumskim” reklamama, a ako pitate nekoga iz HDZ-a, oni će vam reći da se radi o “kontinuiranoj informativnoj kampanji”. Zašto bi jedna stvar isključivala drugu?

marko pavić

Foto: Marko Pavić u Saboru | Youtube screenshot

Najnoviji val reklama koje objašnjavaju mirovinsku reformu podigao je dosta prašine u javnosti. One su se pojavile baš kada su sindikati počeli skupljati potpise za raspisivanje referenduma, a do sada su se brojni HDZ-ovci o njima morali očitovati u medijskom prostoru. Među njima je bio i sam vrh države, od premijera Andreja Plenkovića, predsjednika Sabora Gordana Jandrokovića, ali i HDZ-ovog frontmena za EU izbore, nositelja liste Karla Resslera.

Ministar Pavić je stoga odlučio dati izjavu u kojoj objašnjava što te reklame predstavljaju, koliko koštaju i zašto ih provode. Njegovu izjavu prenosimo u cijelosti:

“Ono što bih svakako htio istaknuti je da je referendum demokratsko pravo i mi kao Vlada ga podupiremo. Vlada cijeni socijalne partnere i podupire socijalni dijalog, u što smo uložili više od 50 milijuna kuna iz Europskog socijalnog fonda upravo kako bismo ojačali socijalni dijalog i kapacitete naših socijalnih partnera. Vezano za informativnu kampanju o cjelovitoj mirovinskoj reformi želio bih naglasiti da kampanju provodimo zadnjih šest mjeseci, dakle ona je kontinuirana s ciljem informiranja, a ne protureferendumska kampanja. U okviru kampanje izradili smo tri TV spota, web stranicu i odradili smo nekoliko konferencija, a na zadnjoj o mirovinama i aktivnom starenju predstavili smo natječaj od 100 milijuna kuna za aktivno starenje za naše umirovljenike. Svjesni smo da su mirovine male, ali ova Vlada radi sve kako bi se mirovine povećale i životni standard umirovljenika poboljšao.

Informativne kampanje provode i druge zemlje Europske unije, demokratski je standard da Vlade komuniciraju svoje reforme i o njima informiraju građane. Kao mladi znanstvenik u Zagrebu sam ugostio profesora MacKaya, tada savjetnika bivšeg britanskog premijera Camerona koji je u Zagrebu predstavio kampanju kojom je britanska vlada komunicirala i informirala svoju javnost o potrebi izgradnje nuklearne elektrane u Velikoj Britaniji.

Informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi u potpunosti je transparentna. Kreativni sadržaj sva tri spota i web stranicu osmislio je tim Ministarstva rada i mirovinskoga sustava, a ilustracije i animaciju hrvatski animator Misch. Procjenjujemo da će troškovi animacije i medijskog zakupa trećeg TV spota biti otprilike milijun kuna. Za prethodnu fazu kampanje sindikatima i ostaloj zainteresiranoj javnosti poslali smo svu dokumentaciju i račune te ćemo isto napraviti i nakon ove faze kampanje. To je transparentan način na koji Vlada informira svoje građane o mirovinskoj reformi.

Ovom kampanjom naše građane smo informirali o svim aspektima mirovinske reforme, a u trećem smo spotu naveli i fiskalni učinak zahtjeva koje su postavili sindikati budući da on do sada nigdje nije bio naveden. Kroz kampanju smo informirali naše građane da su mirovine rasle 7,54%, da ćemo uz redovito usklađivanje od 1. srpnja povećati najniže mirovine za 3,13%, majkama smo uveli dodani staž od 6 mjeseci za svako dijete što će im mirovine povećati u prosjeku 2% podjetetu te da bi bez mirovinske reforme rođeni 1962. i mlađi imali oko 100 eura nižu mirovinu. Građane smo, također, informirali o jačanju drugog stupa za mlađe generacije te da neće svi raditi do 67. godine nego samo oni koji do tada neće uspjeti skupiti 41 godinu staža. Osim toga, potičemo duži ostanak u svijetu rada. Kroz institut dugotrajnog osiguranika, svi oni koji duže ostanu u svijetu rada imat će veću mirovinu.”

Copy link
Powered by Social Snap