Josip Mataija: “Stariji vozači su krivi u 70 posto prometnih nesreća u kojima sudjeluju”

Josip Mihaljević
6. prosinca 2018.
Novosti
A- A+

Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Josip Mataija bio je gost sinoćnje HRT-ove Teme dana. Govorio je o najavljenim izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a ono što je rekao neće se svidjeti mnogima. Kazne rastu i do 20 tisuća kuna, ponavljačima prekršaja će se oduzimati vozilo, a obavezni liječnički pregled bi trebao važiti za vozače starije od 67 godina.

josip mataija

Foto: Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a | HRT screenshot

Hrvatska je nažalost pri europskom vrhu poginulih na cestama, a svake godine oko 300 osoba smrtno strada u prometu. Iz tog razloga ponovno će se mijenjati Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Građani mogu očekivati strože kazne, drastične kazne za ponavljače prekršaja, a starije vozače će se slati na obavezni liječnički pregled. Ta odredba će važiti za sve starije od 67, a ne 65 godina, kako se prvotno pričalo. Gost Teme dana bio je Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.

Kazne do 20 tisuća kuna, oduzimat će se vozila

Izmjene zakona su najvećim dijelom usmjerene protiv najtežih prometnih prekršaja te na one vozače koji učestalo krše prometne propise. Recimo, vožnja u naseljenom mjestu preko 50 kilometara na sat, vožnja pod utjecajem alkohola iznad 1,5 promila, vožnja pod utjecajem droge, namjerni prolasci kroz crveno, vožnja u suprotnom smjeru –  po novom Zakonu, trebala bi se kažnjavati novčanim iznosom od 10 do 20 tisuća kuna. Inače, te kazne su se do sada kažnjavale iznosima od 5 do 15 tisuća kuna.

“Ovim mjerama zahvaćeni su oni prometni prekršaji koji najčešće dovode do prometnih nesreća. Još ću dodati, mijenja se i kazna za korištenje mobitela tijekom vožnje, sa sadašnjih 500 na 1.500 kuna, a nevezanje pojasom sa sadašnjih 500 na 1000”, kaže Josip Mataija.

Oni vozači koji već dva puta imaju pravomoćnu presudu protiv teških prometnih prekršaja, ukoliko zarade i treću – mogu se oprostiti sa svojim vozilom. Vozilo će biti u policiji do okončanja prekršajnog postupka. Hoće li mu se vozilo vratiti, to će ovisiti o odluci suda.

Zanimljivo je da će se vozilo oduzeti vozačima prekršiteljima čak i u slučaju da oni nisu vlasnici vozila. Mataija tvrdi kako će to i vlasnike vozila natjerati na oprez, odnosno da će morati bolje prosuđivati kome će posuđivati svoja vozila.

Stariji od 67 u dvije godine usmrtili 52 ljudi

Nepopularna odluka o nametanju obaveznog liječničkog pregleda vozačima starijim od 67 godina također se našla u Zakonu.

“Mislim da je općepoznata činjenica da vozačke sposobnosti smanjuju s godinama. I slabije vidi i ima slabije reflekse, ali ono što statistika pokazuje – da vozači preko 67 godina, u onim prometnim nesrećama u kojima sudjeluju su krivci u 70 posto tih prometnih nesreća. Prošle godine je u tim nesrećama smrtno stradalo 24 osobe, a ove godine je situacija još gora. U nesrećama koje su skrivile osobe starije od 67 godina, smrtno je stradalo 28 osoba”, upozorio je Josip Mataija.

Mataija je izjavio kako je kombinacija preventivnih i represivnih mjera put kojima moramo ići ako želimo uvesti sigurnost u zemljama.

Druga najava mogla bi zabrinuti one koji često voze autocestama. Naime, između ulaznih i izlaznih točaka postavit će se uređaj koji će mjeriti prosječno vrijeme koliko je vozaču trebalo da dođe od točke A do točke B. Lako će se time izračunati njegova prosječna brzina na autocestama, a ako ona bude veća od maksimalne (130 kilometara na sat), uslijedit će retroaktivna kazna.

Komentari

Komentiraj