Četiri mjeseca čekao odgovor od HZMO-a: “Kada sam ih nazvao, 10 sekundi im je trebalo za točnu informaciju”

Josip Mihaljević
26. svibnja 2020.
Novosti
A- A+

Korona kriza je poduzetnicima u Hrvatskoj dala snažan motiv za organizacijom i borbom za svoje interese. Njihova Facebook grupa ima preko 65 tisuća članova koji dijele svoja iskustva s uslugama u javnom sektoru. Danas nije ostao pošteđen ni Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, kojem je za jednostavan upit trebalo četiri mjeseca za odgovor koji je k tome još bio poprilično netočan.

hzmo

Foto: FB screenshot

Facebook grupa “Udruga Glas poduzetnika – mjere i reforme za Hrvatsku 2.0″ prije korone nije postojala, a sada okuplja oko 63 tisuće članova.

Članovi grupe iz dana u dan izmjenjuju svoja iskustva s javnim sektorom, a danas je na red došao i Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje.

Bivšem umirovljeniku napisali da nema pravo na mirovinu

hzmo

Umirovljenica gotovo pola godine čeka rješenje HZMO-a. Rok je dva mjeseca

Naime, njima se jedan građanin obratio prije četiri mjeseca sa zahtjevom za informativnim izračunom mirovine. Tada su mu rekli da to ne može zatražiti preko telefona, nego da mora podnijeti zahtjev i uplatiti 70 kuna u državni proračun.

Odgovor mu je stigao 25. svibnja, četiri mjeseca kasnije, a u njemu piše kako on nema 35 godina radnog staža ili 60 godina starosti pa ni ne može dobiti izračun mirovine.

Međutim, osoba koja je pisala zahtjev je već bila korisnik mirovine, invalidske, ali je prije 9 godina zamrznuo mirovinu i otvorio obrt:

“Inače, osoba sam s invaliditetom i bio sam u mirovini prije devet godina koju tada zamrzavam i otvaram obrt.

Sada sam htio čisto informativno vidjeti koliko mi je mirovina porasla za taj period”, napisao je ogorčeni građanin.

Točne informacije – desetak sekundi posla

Rokovi za mirovine: Samo 53 posto zahtjeva HZMO riješio u 60 dana, rasprava u petak

Taj isti građanin jučer je potrošio preko sat vremena, zivkajući razne područne urede HZMO-a, a oni su ga prebacivali s jednog odjela na drugi.

Njega je zanimalo raspolažu li djelatnici HZMO-a u sustavu svim informacijama o osobi, na što su oni rekli da raspolažu.

“Zatražila me broj slučaja i ušla u program. Znate koliko je gospođi trebalo da mi kaže kolika mi je mirovina trenutno? Možda 10 sekundi. Da nije žalosno bilo bi smiješno.

Na moj upit zašto sam dobio odgovor da ne mogu dobiti izračun mirovine, gospođa odgovara, citiram: “Ja to nisam tako shvatila””, napisao je građanin koji je zaključio da se radi o našoj tužnoj svakodnevici.