Andrija (85) već 20 godina izrađuje makete brodova: ‘Najdraža mi je moja batana’
Umirovljeni nastavnik tjelesnog odgoja, 85-godišnji Andrija Šćavina iz Zatona, u mirovini se vratio svojem omiljenom hobiju – izradi maketa brodova. Za jedan brod treba mu četiri do šest mjeseci svakodnevnog rada, a do sada ih je izradio oko 40. Inspiracija su mu tradicionalni hrvatski brodovi, ali i slavna plovila poput Kolumbove ‘Pinte’.

Umirovljenik Andrija | Foto: Snimak zaslona HRT
Umirovljenik Andrija Šćavina (85) u mirovini se vratio svojoj staroj ljubavi – izradi maketa brodova. Radni vijek proveo je u osnovnoj školi Vodice kao nastavnik tjelesnog odgoja, a sada već 20 godina izrađuje makete povijesnih i tradicionalnih hrvatskih brodova u svom rodnom Zatonu, donosi HRT. Znanstvenici su potvrdili da osobe koje se bave bilo kakvim ručnim radom ili pak one koje se bave umjetnošću nesvjesno utječu pozitivno na svoje mentalno zdravlje. O tome smo pisali ovdje.
Nisu dali nacrte pa ih je precrtao
Andrija je do sada izradio oko 40 brodova, a samo za jednog potrebno mu je četiri do šest mjeseci svakodnevnog rada. Neki njegovi brodovi mogu se vidjeti u prostorima Gradske knjižnice Vodice. Prvi brod izradio je prije 53 godine. Dok je služio mornaricu u Boki kotorskoj, htio je kupiti nacrte od jednog mornara. Iako mu to nije pošlo za rukom, ipak se snašao.
Naime, u skladištu vojske je našao paus papir i prekopirao nacrte. U to vrijeme je napravio tri makete i stao sve dok prije 20 godina nije ponovno krenuo i otada se ne zaustavlja. Tijekom ljeta je na izložbi u Gradskoj knjižnici Vodice predstavio hrvatske tradicijske brodove.
Omiljeni brod mu je batana u kojoj je skoro stradao
Andrija se našalio i rekao da misli da je puno ženske populacije došlo na izložbu samo kako bi vidjelo njega nakon puno godina. Inspiracija su mu i slavna plovila poput Kolumbove ‘Pinte’, zatim ‘Victory’ admirala Nelsona. No, od svih omiljena mu je maketa njegove batane kojom je plovio s prijateljima.
– Nas šest je bilo u toj barci kroz Kornate i skroz okolo. Zato mi je to najdraži brod. Preživjeli smo, a mogli smo stradati, prisjetio se Andrija.
Osim što izrađuje makete brodova, Andrija i dalje plovi. Iako dane provodi u rodnom Zatonu, svakodnevno dolazi do vodičkog Malog porta u kojemu je usidren njegov brod. On je bio i utemeljitelj i instruktor ronjenja u prvom vodičkom Klubu podvodnih aktivnosti koji se zvao ‘Greben’. Ima problema s kralježnicom i svaki dan je sve više pogrbljen, ali ne može pobjeći od svoje ljubavi – mora.