Foto dana: Pogledajte kako izgleda 40 godina star letak za prvi električni automobil

Luka Bumbak
26. siječnja 2025.
Foto dana
A- A+

Prije 40 godina započela je proizvodnja preteče današnjih električnih automobila, a jedan od prvih modela bio je Sinclair C5. Izradio ga je britanski izumitelj Sir Clive Sinclair, koji je zbog loše kvalitete proizvodnje doživio neuspjeh, a umalo i bankrot. Na letku, koji je podijelio Tehnički muzej Zagreb na svojoj Facebook stranici, prikazan je bijeli dizajn ovog zanimljivog automobila.

Na Facebook stranici Tehničkog muzeja u Zagrebu objavljen je 40 godina star reklamni letak na kojem je prikazan električni automobil – Sinclair C5. Njegova proizvodnja započela je 1985. godine, a od planiranih 100.000 primjeraka, proizvelo se samo 17.000 – sve je ispalo kao pravi fijasko. Četiri desetljeća poslije, električni automobili više nisu budućnost, već sadašnjost, svakodnevno ih možete vidjeti i na hrvatskim cestama, dok u gradovima postoje i električne punionice.

40 godina Sinclaira C5

Sir Clive Sinclar bio je britanski izumitelj koji je prije 40 godina predstavio neobični električni ‘automobil’. Svoj milijunski kapital zaradio je na vlastitim inovativnim idejama kao što su džepni kalkulator, računalo ZX Spectrum te jeftini digitalni ručni sat. Iako su to bili vrlo uspješni i unosni projekti, Clive je svoju zaradu prokockao na električnom automobilu C5.

Stari telefoni
Foto dana: Prvi telefon u Zagrebu zazvonio je prije gotovo 150 godina

Kako piše u opisu letka, Sinclairov C5 nije bio automobil u klasičnom smislu riječi već električni trokotač s teoretskim radijusom kretanja oko 30 km i maksimalnom brzinom od oko 15 kilometara na sat. Bila je to nova vizija osobnog transporta koje je tada moglo prijeći 1.609 km po cijeni jednog galona benzina.

Zabavniji ‘brat’ bicikla

Sinclair C5 bio je zabavniji brat bicikla, a upravo je 1983. godine pri razradi svoje ideje, Sinclair imao na pameti tržište bicikala. Razmišljao je o činjenici da se u Velikoj Britaniji godišnje proda oko 1,8 milijuna bicikala. Trebao je biti sigurnija alternativa za bicikli, no taj električni ‘automobil’ nije imao RAM niti hard disk, nije imao tipkovnicu, a bio je i bez video displaya.

Ukupna dozvoljena masa iznosila je 160 kilograma, a C5 je imao i mali prtljažnik obujma 40 litara. Koštao je 399 funti, dok je u izradi automobila Sinclair koristio iskustvo Lotusa koji se pobrinuo za ovjes i odgovarajuću nosivu konstrukciju karoserije izrađene od polipropilena dostupne samo u njegovoj prirodno bijeloj boji. Pogledajte ovdje kako je prije više od100 godina izgledao Trg bana Jelačića.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap