Volite roštilj? S ovih 7 koraka bit će manje štetan za vaše zdravlje

Jasmina Grgurić
7. srpnja 2019.
Zdravlje
A- A+

Neraskidiva je veza između ljeta i roštiljanja, pogotovo ako je u pitanju obiteljsko okupljanje ili proslava rođendana. Već s prvim danima proljeća na sunce vadimo naše roštilje, a omiljeni ritual traje sve do rane jeseni. Tijekom pola godine u organizam tako unosimo ne baš posve zdravu hranu. Naime, poznato je da jela pripremljena na otvorenoj vatri mogu biti štetna za naše zdravlje, ponajviše zbog ugljena čijem se izgaranju pripisuju kancerogena svojstva. No, postoje određeni “trikovi” kako roštiljati – zdravije!

Foto: Pixabay

Jesti zdravo od iznimne je važnosti u starijoj dobi. Ipak, ponekad je teško odoljeti jelima koja predstavljaju pravi užitak za naša nepca, iako su daleko od vrha popisa zdravih namirnica. Među njima je svakako i dobar komad mesa s roštilja.

Ipak, roštiljanje može biti jedan od najzdravijih načina pripreme hrane, ali pod uvjetom da birate zdravije namirnice te pripazite na sam način pripreme. To ćete postići uz ovih sedam koraka.

Dobro izribajte roštilj

Prije nego što uopće i pomislite zagrijati rešetke na kojima ćete peći meso i povrće, uzmite grubu četku kojom ćete sastrugati sve ostatke s roštilja. To je posebno važno kako biste uklonili sve one štetne kemikalije, nastale tijekom prethodnog roštiljanja, a koje mogu biti kancerogene te ozbiljno narušiti vašemu zdravlju, piše portal Next Avenue.

Birajte zdravije namirnice

Kada je riječ o mesu, najbolji izbor za vaše zdravlje definitivno je piletina. Možete je pripremiti na bezbroj načina, a svakako je najbolje kombinirati je s povrćem poput tikvica, paprika, gljiva ili rajčice. Uz to možete pripremiti i neki laganiji umak. Piletina se preporuča zbog manjeg udjela masnoća. To nipošto ne znači da trebate izbjegavati crveno meso u potpunosti, no bitno je izabrati nemasne komade te ne pojesti puno.

Smanjite toplinu

Prehrana za seniore: Savjeti uz koje ćete jesti zdravije, a tijelo će vam biti zahvalno!

Uz roštiljanje se često veže jako kratka termička obrada na visokoj temperaturi. No, to sigurno nije najbolja ideja. Svakako izbjegavajte plamen, kao i stvaranje tamne korice, jer ona sasvim sigurno sadrži štetne kancerogene sastojke. Među njima su opasni policiklički ugljikovodici i karboksilne heterociklične kiseline, koje nipošto ne želite jesti. Naime, istraživanja provedena na životinjama pokazala su da ti spojevi mogu dovesti do razvoja karcinoma. Meso i povrće radije pecite na hladnijem dijelu roštilja i ne na prevrućem žaru.

Koristite marinadu

Stvaranje štetnih spojeva spriječit ćete tako da meso najprije marinirate u začinjenoj tekućini, ali ona neka ne bude masna, jer kapanje ulja u žar također stvara štetne spojeve. Prema istraživanjima, marinada može za čak 96 posto spriječiti razvoj štetne karboksilne kiseline, premda znanstvenici nisu još ustanovili koji začin  je za to najviše zaslužan.

Termički obradite hranu prije roštiljanja

Možda vam se ovo ne čini kao najbolja ideja, ali svakako je najzdravije. Naime, do pola skuhana ili spečena namirnica na roštilju će razviti znatno manje štetnih spojeva. Jesti ćete zdravije, ali onaj završni okus roštilja pritom neće izostati. Bit će vam potrebno svega nekoliko minuta na laganom žaru da finiširate svoj omiljeni komad mesa ili povrća.

Ne zaboravite ribu

Ne treba posebno naglašavati da je morska hrana idealan izbor ne samo za ljetne dane, nego i naše zdravlje. Riba nam daje potrebne bjelančevine i zdrave masnoće, a istovremeno priprema traje znatno kraće nego kod mesa. Kao i u prethodnom slučaju, kraća termička obrada znači manje štetnih spojeva. Ujedno, riba se može pripremiti na sasvim slabom žaru, što je također zdravija varijanta.

Navalite na povrće

Sve što je rečeno o štetnosti pripreme mesa na roštilju ne vrijedi i za povrće i voće, koje je stoga zdrav i ukusan izbor za ovakav način pečenja.