Šest zdravih namirnica koje bi se svakako trebale naći u vašoj torbi za kupovinu

Jasmina Grgurić
1. listopada 2018.
Zdravlje
A- A+

Stručnjaci su izabrali super zdrave namirnice za starije osobe. No, pitanje je nalaze li se one na vašim popisima za kupovinu? Savjeta o zdravoj prehrani za starije osobe toliko je da nam se već lagano vrti u glavi od čitave zbrke. I zato ne bismo trebali postajati vegetarijanci i natrpavati se cjelovitim žitaricama samo zato što su stručnjaci u jednom trenutku rekli kako je to izvrsno za naše zdravlje.

Zeleno lisnato povrće na jelovniku treba biti svaki tjedan Foto: Pixabay

Postoje neke namirnice koje su univerzalno zdrave za nas te ih preporučuju brojni stručnjaci iz različitih izvora, od doktora do nutricionista. Riječ je naravno o cjelovitim, različitim i bojama bogatim vrstama voća i povrća. Uvrstite ih u tjedni popis za kupovinu i ostat ćete, tvrde stručnjaci, na putu do dobrog zdravlja, piše Next Avenue.

Gljive

Gljive su poznate po svojim antikancerogenim svojstvima Foto: Pixabay

Gljive imaju snažna antikancerogena svojstva, zbog čega ih se proporuča barem jednom tjedno uvrstiti na jelovnike. Također, izvrsna su zamjena za meso u umacima koji se poslužuju s tjesteninom ili u juhama. Također, gljive smanjuju pojavnost raka dojke, pokazala su istraživanja.

Suhe šljive

Šljiva, pogotovo ona sušena, dobra je za naše kosti Foto: Pixabay

Istraživanja povezuju konzumaciju suhih šljiva sa zdravljem kostiju. Naime, šljive su puna bora, minerala koji je jako važan za strukturu naših kostiju, kao i polifenola koji pak imaju protuupalne učinke. Isto tako, provode se i značajna istraživanja o tome kako suhe šljive mogu poboljšati mineralnu gustoću naših kostiju. Također, izvrsne su za našu probavu te su odlična vrsta probiotika.

Mix orašastih plodova

Orasi, bademi i lješnjaci zdrava su grickalica Foto: Pixabay

Hrskava tekstura orašastih plodova idealna je zamjena za nezdrave grickalice poput čipsa, a za kojima ćemo vrlo rado posegnuti, pogotovo kada u blizini nema zdravije alternativne opcije. Upravo nju predstavlja ukusan miks orašastih plodova kao što su bademi, orasi, lješnjaci, indijski oraščići… Pritom, ne valja pretjerivati. Već 1/4 do maksimalno pola šalice kroz dan će vam osigurati zdrave masnoće, proteine i pristojnu količinu toliko nam potrebnih vlakana.

Banane

Banane čuvaju srce starijih osoba i reguliraju tlak Foto: Pixabay

O bananama malo što da nije već rečeno, a njihov učinak na naše zdravlje uvelike je poznat. Ponovimo stoga da ovo povoljno voće obiluje vlaknima, kalijem, vitaminima B i C i magnezijem. Izvrstan su izbor za međuobrok, ali i doručak. Također, postoji nekoliko stotina recepata koji sadrže banane, stoga su idealna namirnica za kuhanje. Banane se mogu peći, idealne su za sladoled, odličan su dio zdravog doručka u obliku shakea, a ljube se i s brojnim kremama i biskvitima. Kod starijih osoba, banane potiču zdravlje srca i reguliraju krvni tlak. Isto tako, super su voće u kojima možete uživati zajedno s unucima.

Slatki krumpir

Slatki krumpir daje nam dugoročnu energiju i regulira šećer u krvi Foto: Pixabay

Voljeli ga mi ili ne, prema tvrdnjama liječnika slatki krumpiri sadrže antioksidanse i minerale te nam osiguravaju dugoročnu energiju, za razliku od ostalih slatkih namirnica. Slatki krumpir ima vrlo nizak glikemijski indeks te je daleko pogodniji za regulaciju nivoa šećera u krvi, nego što je obični krumpir.

Zeleno lisnato povrće

Foto: Pixabay

Kakav bi to popis bio bez zelenog lisnatog povrća. Pogađate, riječ je o zelenoj salati, kupusu, blitvi, špinatu, kelju… Pritom, zelena salata idealna je baza za šarena salate koje možete pripremati dodajući joj ostale vrste povrća, ali i voća. Birajte sezonsko i nemojte se ustručavati pripremiti povrće na drugačije načine od uobičajenih.