Riješite se blagdanskog trbuha – zdravo i jednostavno!

Vladimira Paleček
8. siječnja 2018.
Zdravlje
A- A+

Prosinac je iza nas, a kao podsjetnik na slavlja i druženja s najdražima mnogima je ostao i ne tako ugodan dodatak: povećan broj kilograma. Nemojte očajavati. Upravo je siječanj mjesec idealan da se „dovedete u red“ i pripazite na unos hrane i pića. Donosimo vam najbolje savjete za zdravo i efikasno mršavljenje – samo naprijed!

Foto: Pixabay

Za početak upamtite: čim u tijelo počnete unositi manje energije nego što mu treba, ono misli da je izbila glad i pomoću štitnjače regulira cijeli metabolizam tako da radi samo minimalno. Sa strogim dijetama koje propisuju manje od 1.000 kalorija dnevno ili također s pomoću gotovih napitaka iz ljekarne smršavjet ćete, no isto tako se i brzo opet udebljati. Jer, kad ponovno počnete donekle normalno jesti, tijelo neće automatski opet sagorijevati više energije, već će nemilosrdno pretvoriti svaku kaloriju koja se odmah ne upotrijebi u – rezervnu masnoću. Tako dolazi do omraženog „jo-jo efekta“ zbog kojeg se postaje sve deblji.

No, imate dobru mogućnost postići željenu težinu, i to trajno: krećite se! Tjelesni trening ima dvojako djelovanje: troši energiju i pri tom potiče cijeli metabolizam koji biva podešen na višu bazalnu temperaturu, koja pak dovodi do toga da mršavite polako ali sgurno. Već 45-minutna šetnja ubrzat će metabolizam, a ako uz to izbacite šećer i masnoće poput vrhnja i maslaca a na jelovnik uvedete maslinovo ulje, postići ćete svoj cilj. Nekima više odgovaraju višesatne šetnje, drugima planinarenje, trećima fitness ili joga. To ovisi o pojedincu.

Ubrzajte metabolizam s više manjih porcija

Znanstvenici su dokazali da se metabolizam može ubrzati kod 95% ljudi, a evo kako to možete učiniti bez kupovine bilo kakvih skupih pomagala. Sagorijevat ćete kalorije čak i kada spavate, a tijelo prisiliti na prestanak skladištenja i nagomilavanja sala.

  1. Zaboravite na jedenje jedanput ili dvaput dnevno. Većina ljudi tako jede i tada obično unesu više hrane nego im je potrebno. Tijelo je toga svijesno, ono zna da nikada nije sigurno kada će stići slijedeći obrok. Budući da tijelo podjednako troši energiju tijekom cijelog dana, mora uvijek na raspolaganju imati dovoljne zalihe. Nema li redovitih unosa hrane, prisiljeno je praviti zalihe. Tada sve pretvara u masti i slaže ih na tijelo. Kako bismo to spriječili, jedimo 5-6 manjih obroka dnevno. Uz tri glavna, ubacimo 2-3 manja obroka (voće, jogurt). Ubrzo će tijelo shvatiti da ne treba stvarati zalihe.
  2. Želite li uz to i ubrzati potrošnju nagomilanih zaliha, jedite hranu s manje ugljikohidrata ili još bolje smanjite unos na samo 10-15% ukupnih kalorija. Naime, tijelo za energiju uvijek troši prvo ugljikohidrate, ako ih nema dovoljno troši masti, a ako ni njih nema dovoljno, poseže za zalihama na tijelu. E, to želimo!
  3. Radite aerobne vježbe rano ujutro: brže se prošećite, vozite bicikl i sl. Radite to redovito pa ćete organizam naviknuti na aktivnosti i ubrzati izmjenu tvari. Možda će proći neko vrijeme dok se organizam privikne na takav režim ali budite uporni i uskoro ćete imati brzi metabolizam a time i zdraviji život u puno ljepšem tijelu.

 

Foto: Flickr

Šećer zamijenite stevijom  

Biljka stevija, rodom iz Južne Amerike, vrlo je tražena diljem svijeta zbog svoje ljekovitosti ali i zbog slatkog okusa. Derivat lista istoimene biljke, stevija je prirodni zaslađivač koji je čak 300 puta slađi od bijelog šećera pa se koristi u minimalnim količinama. Ne samo da stevija nema kalorija, već najnovija istraživanjima pokazuju kako pomaže u sprječavanju nastanka raka, liječenju bakterijskih bolesti probavnoga sustava, regulaciji prekomjerne tjelesne težine, smanjuje povišenu razinu masnoća u krvi i visok krvni tlak, snižava razinu šećera u krvi i ne utječe na inzulin, što je posebice važno za dijabetičare i osobe koje žele smršaviti. Njezina primjena je vrlo široka – od raznih napitaka do hrane pripremljene na razne načine – a možete ju uzgojiti sami na svom balkonu ili u vrtu, ili kupiti gotovi prah/tabletice sa stevi glikozidom.

Stevija / Foto: Pixabay

Jedite ananas, orahe i – ljutu hranu

Ananas

Probajte u prehranu što je češće moguće uvrstiti svježi ananas; onaj u konzervi obogaćen je šećerom. Naime, dijeta s ananasom pruža više nego mislite jer ovo kiselo voće sadrži enzim bromelain, koji pomaže sagorijevanje bjelančevina i masnoća.

Orasi

Iako su orasi bogati mastima, ispitivanje izvršeno na 25 tisuća ljudi pokazalo je da su najmanje gojazni osobe koje jedu orahe. Orasi su najbogatiji hranidbeni izvor serotonina koji pruža osjećaj sitosti. Međutim, orasi vam neće pomoći da smršavite ako usput jedete i meso i povrće. Ipak, mogli biste iskušati pomaže li vam šačica oraha da utolite žudnju za hranom i preskočite poneki obrok.

Ljuta paprika (čili)

Čili papričica je dugo uživala reputaciju poticatelja mršavosti. Sada napokon i istraživanja pokazuju kako ona stabilizira šećer u krvi. Studija se sastojala u tome da 36 žena i muškaraca podijeljenih u dvije grupe jedu različitu hranu. Jedna je grupa dobivala 30 g čilija u hrani, a druga nije. Odmah potom bi se svima uzimala krv sa ciljem ispitivanja razine šećera. Ispitanici koji su dobivali čili imali su smanjenu koncentraciju inzulina. I to samo poslije jednog obroka! Ta se razina smanjivala tijekom dužeg vremenskog perioda.

Jedenje pikantne hrane ima još jednu korist: od nje ste žedni, zbog čega pijete više tekućine. Ako želudac ispunite vodom umjesto hranom, unijet ćete manje kalorija!

Foto: Pixabay

Izvori: James A. Duke „Zelena ljekarna“