Čitajte mirovina.hr bez oglasa ovog ljeta: Pretplatite se za samo 3,99 € mjesečno
Kupite pretplatu i čitajte sve članke bez oglasa uz posebnu ljetnu cijenu od 3,99€ mjesečno za prva tri mjeseca. Akcija traje do 31. kolovoza.
09:11 48 d 24.06.2026

Jogurt s voćem i žitaricama dobar je primjer doručka Foto: Pixabay
Konzumacija hrane bogate vlaknima i jogurt pomažu pri smanjenju rizika od raka pluća, zaključak je najnovije studije koju su proveli istraživači s američkog sveučilišta Vanderbilt.
Otkrića objavljena u časopisu “JAMA Oncology” temelje se na analizi podataka iz studija koje su uključivale 1,4 milijuna odraslih u SAD-u, Europi i Aziji. Za vrijeme ispitivanja, sudionici su bili podijeljeni u pet skupina prema količini vlakana i jogurta koje su konzumirali, piše News.
Istraživači sa Sveučilišta Vanderbilt otkrili su tako da dijeta s visokim udjelom vlakana i jogurt pomažu pri smanjenju rizika od raka pluća. Oni s najvišom konzumacijom jogurta i vlakana imali su 33 posto niži rizik od karcinoma pluća u odnosu na skupinu koja nije konzumirala jogurt i koja je u organizam unosila najmanje vlakana.
“Ta je obrnuta povezanost bila snažna, dosljedno je viđena kod sadašnjih i bivših pušača, nepušača te muškaraca i žena, kao i kod pojedinaca različitog porijekla” kaže autor studije Xiao-Ou Shu, profesor sa Sveučilišta Vanderbilt.
Njihova studija pruža snažne dokaze koji podržavaju američku smjernicu (US 2015.-2020.) koja preporučuje dijetu s visokim udjelom vlakana i jogurtom.
Dobrobiti za naše zdravlje konzumacijom ove dvije skupine namirnica nastaju zahvaljujući probiotičkim svojstvima jogurta te sporoj probavljivosti vlakana koji potiču rast korisnih mikroorganizama u našem probavnom sustavu, takozvanih dobrih bakterija. Visok udjel vlakana već je dokazano koristan u prevenciji raka debelog crijeva, a važno je napomenuti da ovakva prehrana ima i ostale blagodati, poput sprječavanja pretilosti, dijabetesa, bolesti krvožilnog sustava, zatvora, kožnih i ostalih zdravstvenih problema.
Vlaknima su osobito bogate cjelovite žitarice, voće i povrće te sjemenke. Mrkva, špinat, banana, jabuka, lan, bademi, zob, riža, mahunarke i kupusnjače samo su neki pod primjera.
Čitajte mirovina.hr bez oglasa ovog ljeta: Pretplatite se za samo 3,99 € mjesečno
Kupite pretplatu i čitajte sve članke bez oglasa uz posebnu ljetnu cijenu od 3,99€ mjesečno za prva tri mjeseca. Akcija traje do 31. kolovoza.
09:11 48 d 24.06.2026
mirovina.hr zapošljava: Tražimo novinara ili novinarku koji će se pridružiti našem timu
08:19 237 d 17.12.2025
Sjećanje na herojski grad: Kako su nastali vukovarski Vodotoranj i Borovo Naselje?
11:15 266 d 18.11.2025
Navala na jesenski rok: Izašle liste najpopularnijih studija, borba 20 kandidata za jedno mjesto
Na zagrebačkoj ekonomiji čak se 20 kandidata bori za jedno mjesto u jesenskom roku. Objavljujemo stanje na svim dostupnim studijima.
12:12 4.5666666666667 min 11.08.2026
Širi se smrtonosna bolest mačaka: Veterinarski fakultet apelira na vlasnike
Sa zagrebačkog VEF-a upozorili su na epidemiju panleukopenije mačaka, ozbiljnu i visoko smrtonosnu bolest. Cijepljenje je najjeftinija zaštita.
10:21 1 h 11.08.2026
Split dobiva novu cestu uz novu plažu: Imat će raskrižja s rampama, a povezat će dvije ključne točke
U zaleđu novouređenog platoa Žnjan gradi se nova dionica Puta Žnjana koja donosi kvalitetniju prometnu povezanost i novu infrastrukturu.
10:07 2 h 11.08.2026
Jamčevina iznosi 232.307,03 eura, odnosno oko deset posto početne cijene.
15:12 21 h 10.08.2026