Beroš poslao poseban dopis ravnateljima bolnica: ‘Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ulica…’

Ana Kanazir
13. lipnja 2023.
Zdravlje
A- A+

Ministar zdravstva Vili Beroš je ravnateljima bolnica diljem zemlje poslao dopis u kojem od njih traži da djelatnicima ukažu na važnost kvalitetne komunikacije i etičkih principa u ponašanju. Dodao je i kako veliku ulogu u liječenju ima i topla riječ upućena pacijentu.

beroš vili

Foto: Vili Beroš | Youtube screenshot

Beroš se u svojem dopisu osvrnuo i na odgovarajuću primjenu Zakona o zaštiti prava pacijenata koji uređuje način zaštite i promicanje prava pacijenata za vrijeme zdravstvene zaštite. Ovo je još jedan pokušaj poboljšanja zdravstvenog sustava u Hrvatskoj.

Centar za umjetnost i medicinu
Prekrasna priča iz Klinike za tumore gdje je prostor bolnice zamijenjen glazbom, izložbama i raznim programima

Komunikacijom za bolji ishod liječenja

Kako bi komunikacija između medicinskih djelatnika i pacijenata bila što bolja, ministar Beroš je ravnatelje bolnica pozvao da svim radnicima ukažu na važnost i ulogu komunikacije kod ponašanja na radnom mjestu. Istaknuo je kako se dobrom komunikacijom može umanjiti strah i anksioznost pacijenata i steći njihovo povjerenje, ali i dobiti bolji ishod liječenja, prenosi N1.

U dopisu je objasnio i koliko je važna topla ljudska riječ upućena pacijentima.

– Brojne znanstvene spoznaje i otkrića treba pratiti jednako kvalitetna komunikacija kako bismo ostvarili naš krajnji cilj – zdravog, ali i zadovoljnog pacijenta. Epidemija covid-19, potresi i ostali popratnih ‘okidači’ ostavili su traga na svima nama, no – pacijent nam mora ostati u fokusu čime se vodimo i u reformi zdravstvenog sustava, objasnio je Beroš.

Potrebne su i edukacije

Skrenuo je i pažnju na važnost edukacija zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika koje bi bile usmjerene na komunikaciju s pacijentima. A zatražio je i popis dosadašnjih aktivnosti na ovom polju kako bi djelatnici u tom području stekli nove vještine i dodatno se osnažili.

– Pritom ne umanjujemo važnost naših djelatnika koji jednako tako trebaju biti snažni kako bi mogli iznijeti ‘teret’ bolesti s pacijentom. Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ‘ulica’ i višestruko se vraća, i samom djelatniku, kolegama, bližnjima i u konačnici – pacijentima radi kojih postojimo, pojasnio je Beroš, a prenosi N1.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap