[27.3.] Najgora nesreća u povijesti avijacije: na Tenerifima se sudarila dva Boeinga

Josip Mihaljević
27. ožujka 2018.
Vremeplov
A- A+

Na današnji dan 1977. godine dogodila se najveća nesreća u povijesti civilnog zrakoplovstva. Teroristički napad koji se istoga dana dogodio na zračnoj luci Gran Canaria Airport rezultirao je preusmjerenjem mnoštva aviona na slijetanje u nešto udaljeniju zračnu luku Los Rodeos na Tenerifima. Među njima bila su i dva Boeinga koja su se brzinom od 250 km/h sudarili jedan u drugoga na pisti za polijetanje. U sudaru je poginulo 583 ljudi, što ovu nesreću čini najgorom u povijesti zrakoplovstva.

avionska nesreća tenerife

Foto: Youtube screenshot

Gusti oblaci magle sprječavali su pilotima i kontrolnim tornjevima da vide što se točno događa na pisti koja je zbog povećanog prometa brojila daleko više aviona nego što je predviđeno. Iz kontrolnog tornja se također nije moglo vidjeti koliko se aviona nalazi na pisti što je dodatno otežalo situaciju.

Samo 61 od 644 putnika izvukli živu glavu

jack kevorkian
[26.3.] Jack Kevorkian, najpoznatiji zagovornik prava na eutanaziju, proglašen krivim za ubojstvo

Sudar se dogodio kad je jedan od dva Boeinga krenuo u svoj zalet pistom, neznajući da se na pisti još uvijek nalazi drugi Boeing. Sudar i požar koji je uslijedio ubio je cijelu posadu aviona koji se brzinom od 250 km/h zabio u drugi zrakoplov, a 61 osoba je uspjela izvući živu glavu.

Istraga španjolskih vlasti kao uzrok nesreće je navela odluku jednog od pilota da započne proces polijetavanja bez da je dobio odobrenje zračne kontrole. Ipak, podatci koje su uspjeli izvući iz crne kutije potvrdila je da je postojao šum na radijskoj vezi između tog aviona i kontrolnog tornja. Nizozemska kompanija KLM, koja je vlasnik zrakoplova koji je kriv za nesreću priznala je svoju krivnju te je pristala platiti odštetu obiteljima preminulih.

Ova nesreća imala je snažne posljedice na avioindustriju. Kako bi se slične nesreće izbjegle u budućnosti, piloti i zračna kontrola moraju koristiti standardiziranu frazeologiju kako ne bi došlo do nesporazuma, a veći naglasak stavljen je na sve provjere koje se moraju obaviti prije nego avion poleti.

Ipak, letenje avionom ostaje najsigurniji način prijevoza. Avionske nesreće događaju se u prosjeku jednom u 1.2 milijuna letova, dok su izgledi za kobnu posljedicu otprilike jedan naprema 11 milijuna. Usporedbe radi, šansa da ćete poginuti u automobilskoj nesreći je otprilike jedan naprema 5000.

_____________________________

Pročitajte što se dogodilo jučer [26.3.] na linku ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap