Osam novogodišnjih odluka koje će umirovljenicima uljepšati 2019.

Jasmina Grgurić
31. prosinca 2018.
Novosti
A- A+

Unaprijediti odnos s unucima ili kontaktirati starog prijatelja iz mladosti s kojim smo zbog fizičke udaljenosti izgubili kontakt? Izvući iz naftalina stari hobi? Zvuči kao nešto na čemu bismo svakako mogli poraditi u 2019. godini…

Ilustracija: Pixabay

Nova godina možda tek kalendarski predstavlja još jedan početak, no većina nas upravo na toj vremenskoj prijelomnici razmišlja o promjenama. Za umirovljenike, svojevrsni je to i uspjeh zbog doživljenih godina, zdravlja koje nas još koliko-toliko služi, ali i umijeća preživljavanja s malenim mirovinama. Nekima je već to dovoljno za sreću i veselje uslijed dolaska još jednog ljeta. Ipak, ako osjećate da biste 2019. godinu ipak mogli malo unaprijediti, onda je ovih osam odluka koje će zasigurno poboljšati kvalitetu vašega života svakako za vas.

Vježbajte deset minuta svakoga dana

Fizička aktivnost ključ je zdravog starenja. Ne morate time biti opterećeni i vježbi posvećivati puno slobodnog vremena, ali ako do sada niste stekli navike kretanja i razgibavanja, možda je vrijeme da počnete. Ukoliko ste početnik, znanstvenici preporučuju deset minuta vježbanja na dan, uz postepeno povećavanje. Aerobne aktivnosti iznimno su korisne za starije osobe, a cilj je s vremenom odraditi oko 150 minuta tjedno. Ako baš nikako niste taj tip, izaberite minimalno pola sata šetnje dnevno i osjećat ćete se bolje.

Volontiranje je izvrsna opcija

Prva pomisao na volontiranje je da njime besplatno radimo za druge. Ipak, razmislite malo bolje. Raspitajte se ima li nešto što bi vas radovalo raditi u slobodno vrijeme. Na taj način ne samo da bi ispunili sebe i pomogli drugima, nego biste se osjećali i iznimno dobro zbog toga. Istraživanja pokazuju da svaki oblik pomaganja u zajednici pozitivno djeluje na naše zdravlje, ali i daje osjećaj svrhe i postignuća, koji je jako važan za osobe u mirovini. Sve će se to pozitivno odraziti i na vaše samopouzdanje. Druženje s ljudima s kojima dijelite iste vrijednosti ispunit će vas. Stoga pronađite neku organizaciju u svom susjedstvu koja pomaže ljudima u potrebi.

Oživite staro prijateljstvo

Ponekad izgubimo kontakt sa starim prijateljima, a najčešći uzrok tomu je zapravo fizička udaljenost. Preselili smo se, nismo imali vremena putovati radi nalaženja, vrijeme je učinilo svoje i godine su  prošle začas. No, to nije razlog da tako ostane zauvijek. Odvažite se stoga u novog godini na taj telefonski poziv, pošaljite mail, ako ne znate kako to učiniti zamolite djecu ili unuke da vam pokažu ili potražite prijatelje iz mladosti na društvenim mrežama.

Provodite više vremena s unucima

Svi će se složiti da je vrijeme provedeno s unucima nešto doista posebno. No, ne morate to raditi samo u posebnim  prilikama poput rođendana i blagdana. Nastojte odsada biti povezani na redovnoj bazi. Tako ćete jačati vezu s njima, ali i okupljati cijelu obitelj. Idealno bi bilo okupiti se jednom svaka dva tjedna, ako ste u mogućnosti.

Ovo vas neće posebno usrećiti, ali smanjite slatko

Obilniji desert nakon ručka ili večere možda nije najbolja navika. Osim što se u određenim godinama kilogrami puno lakše gomilaju, šećer  negativno utječe i na povišeni krvni tlak te neka druga kronična stanja. Tijekom 2019. nastojte donositi mudrije odluke što se deserata tiče te radije birajte one malo zdravije, poput voća ili tamne čokolade.

Oživite stari hobi

U nekom razdoblju  života stvari koje su nas radovale jednostavno pustimo, ostavimo u prošlosti da ni sami ne znamo zašto. Najčešće, riječ je o nekome hobiju, a za njega nikada nije kasno. Izvadite stoga stari pribor za pecanje, štrikaće igle ili kolekciju salveta koje ste sakupljali i nastavite uživati u tim sitnim radostima. Izvrsne su to aktivnosti i za vaše unuke koje će vas dodatno povezati. Možete i zajednički sortirati stare obiteljske fotografije i pritom oživjeti lijepe uspomene koje su uvijek izvrsna tema za razgovor.

Redovno izazivajte mozak!

Vježbanje mozga jednako je važno kao i vježbanje tijela. Najbolji način učenje je novih stvari u koje ćemo morati uložiti dodatni mentalni napor. Redovno “izazivanje” mozga održava naše kognitivne vještine oštrima, što pak uvelike smanjuje rizik od demencije i ostalih bolesti povezanih s gubitkom pamćenja. Primjerice, ako rješavate križaljke i zagonetke, nastojte povećavati težinu zadataka, kako bi mozak održavali plastičnim. I učenje novog jezika je izvrstan način za to, a bit će vam i od višestruke koristi, pogotovo ako odlučite posjetiti djecu i unuke na radu u Irskoj ili Njemačkoj.

Budite savjesni oko općeg zdravlja

Kada smo stariji, liječnika bismo trebali posjećivati najmanje jednom godišnje, jer kako starimo naše se tijelo puno brže mijenja. Ne moramo ići samo kada nešto nije u redu, nego preventivno. Važno je pridržavati se i savjeta koje dobijemo od doktora, što je ujedno i dobar recept za sretniju i zdraviju novu godinu.