Ne podižete mirovinu na bankomatu? Uskoro ćete sigurno početi!

Jasmina Grgurić
8. studenoga 2019.
Novosti
A- A+

Još jedan “harač” koji će najviše osjetiti stariji građani odlučile su uvesti pojedine banke i Hrvatska pošta. Naime, ukoliko želite dostavu mirovine na svoju kuću adresu, tu ćete uslugu morati i platiti, a plaćanje provizije čeka vas i na šalterima prilikom podizanja gotovine.

Umirovljenici mirovinu većinom podižu na šalteru, a ne na bankomatu Foto: J. GrgurićIMirovina.hr

Kako bi smanjile gužve na svojim šalterima, banke uvode naknadu za podizanje gotovine kao način da u tome i uspiju. Proviziju su prve uvele Zagrebačka banka i OTP. Problem je to prvenstveno za umirovljenike, koji nisu ljubitelji podizanja novca na bankomatima. Provizije su zasad niske te iznose dvije, odnosno četiri kune.

Poštar na vrata nosi mirovine umirovljenih prije 1. siječnja 2014. godine, a usluga se obavlja na račun Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Svi oni umirovljeni nakon toga, mogu dobiti dostavu mirovine kod kuće, ali Hrvatske će im pošte to i naplatiti. Uvjet je da moraju račun otvoriti u HPB-u.

Uslugu dostave Hrvatskoj pošti plaćaju deset kuna, ali i još jedan posto od mirovine. Za mirovinu od 3.000 kuna to je ukupno 40 kuna. A sad svojevrsnu proviziju moraju platiti i nekim bankama, pišu 24 sata.

Mirovine na meti razbojnika, poštari ih dijele u pratnji policije

Zaba je krajem rujna uvela naknadu od 1,95 kuna za isplatu gotovine u kunama na šalterima za sve transakcije do 500.000 kuna. OTP će od 22. studenog fizičkim osobama naplaćivati četiri kune po svakoj kunskoj transakciji do 500.000 kuna.

Ako se podiže više od toga, naknada u OTP-u bit će sto kuna, a u Zabi 0,3 posto od iznosa koji se podiže. Prema informacijama Večernjeg, i PBZ razmatra uvođenje naknade, dok je Erste, RBA, Addiko i HPB nemaju namjeru naplaćivati.

Provizija za podizanje gotovine u bankama najveći je udarac na umirovljenike kojima je svaka kuna važna. Osim što nisu vične korištenju bankomata, starije generacije najviše povjerenja imaju u neposredni ljudski kontakt. Banke ovakve odluke imaju pravo donositi samostalno, no iz Hrvatske udruge banaka ih pozivaju da vode računa upravo o ovakvim navikama pojedinih kategorija građana.