Nakon 10 godina mogao bi ponovno krenuti vlak iz Zagreba prema metropoli u susjedstvu
Razmatra se ponovno uvođenje željezničke linije Sarajevo – Zagreb. Ta linija je ukinuta prije gotovo 10 godina zbog dotrajalih vlakova i i dugog trajanja putovanja. Direktor Željeznica Federacije BiH, Mirza Hadžibegić, je kazao da su u tijeku razgovori između BiH i Hrvatske o ponovnoj uspostavi linije. U fokusu je rješavanje graničnih i administrativnih izazova.

Vlak | Foto: Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine
Prošlo je gotovo deset godina otkako je ukinut željeznička pruga Sarajevo – Zagreb, a sada bi mogla biti ponovno uspostavljena. Linija, koja je obustavljena 2016. zbog dotrajalih vlakova i dugog trajanja putovanja, sada se razmatra u novim okolnostima. Prema riječima direktora Željeznica Federacije BiH, Mirze Hadžibegića, u tijeku su razgovori između BiH i Hrvatske o ponovnoj uspostavi linije, s fokusom na rješavanje administrativnih i graničnih prepreka. Nova ruta predviđa prolazak kroz Banju Luku i Novi Grad, prenosi Poslovni dnevnik.
Loše stanje željeznice u BiH
U međuvremenu su potvrdili iz HŽ Putničkog prijevoza da od 27. lipnja ponovno voze sezonski vlakovi na relaciji Sarajevo – Ploče – Sarajevo. Te linije će voziti petkom, subotom i nedjeljom do kraja kolovoza 2025. godine, više o tome pisali smo ovdje. Iako je pozitivno što se razmatra rekonstrukcija pruge Sarajevo – Zagreb, željeznički sustav u Bosni i Hercegovini je u veoma lošem stanju.
Većina putničkih linija ne funkcionira, a jedina redovita usluga je na relaciji Sarajevo – Mostar – Čapljina, koja ljeti produžuje do Ploča. To je jedina linija koja nudi redovitu i djelomično moderniziranu uslugu. Doduše, i ta linija bila je privremeno obustavljena krajem 2024. zbog lošeg vremena, te je ponovno uspostavljena tek početkom 2025. Umirovljenici i stariji od 65 i ovo ljeto mogu besplatno do mora iz bilo kojeg dijela Hrvatske, više o tome pisali smo ovdje.
Najava većih ulaganja u obnovu pruga
Željeznice BiH uglavnom funkcioniraju kroz teretni promet, ali i to ne prolazi bez većih poteškoća. Iako se godišnje preveze oko četiri milijuna tona tereta, to je još uvijek daleko od nekadašnjeg kapaciteta. Europska unija nastavlja ulagati u obnovu pruga, među kojima su već završeni radovi na liniji Sarajevo – Ploče.
U planu su i veći infrastrukturni projekti, uključujući obnovu dionica Šamac – Rječica vrijedna 86 milijuna eura. Ministar komunikacija i prometa Edin Forto najavio je ukupna ulaganja od 500 milijuna eura za obnovu željezničke pruge Doboj – Tuzla – Zvornik, uključujući most na rijeci Tari. Završetak tih projekata se očekuje do 2030. godine.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.