Javni prijevoz u ovom gradu poskupio za 200 posto: Umirovljenici ogorčeni
Čazmatrans je u Vukovaru digao cijene za 200 posto, a umirovljenici su ogorčeni. Gradonačelnik im je predstavio dva modela sufinanciranja karata kroz mjesečnu subvenciju ili isplatu godišnje pomoći. Gradska uprava razmatra i mogućnost osnivanja vlastitog javnog prijevoznika uz pomoć EU fondova, ali mobilnost starijih građana dotad će biti na ‘kocki’.

Čazmatrans autobus | Kristijan Toplak
Dok sve više građana uvodi besplatni javni prijevoz za umirovljenike, poput Rijeke o čemu smo pisali ovdje, u Vukovaru je Čazmatrans digao cijene za čak 200 posto. Naime, na raspisani natječaj za koncesiju jedino se javio Čazmatrans.
Predložena dva modela sufinanciranja
Kao jedini ponuditelj koji nije imao konkurenciju, očito toga svjestan, Čazmatrans je donio odluku o drastičnom povećanju cijene javnog prijevoza. Ako gradska uprava ne prihvati Čazmatransove uvjete, Vukovar bi mogao ostati bez javnog prijevoza. Gradonačelnik Marijan Pavliček sada traži rješenje za građane, a posebno umirovljenike koji ovise o gradskom prijevozu.
Između 1.960 i 2.000 vukovarskih umirovljenika starijih od 65 godina svakog mjeseca koristi subvencionirane karte za gradski prijevoz, koje Grad Vukovar sufinancira s oko 12.000 eura. Gradska uprava je stoga ovih dana organizirala dvije tribine za umirovljenike kako bi pronašla model sufinanciranja gradskog prijevoza koji je sada 200 posto skuplji. Pritom su starijim Vukovarcima predložena dva modela.
Subvencija mjesečne karte ili godišnja isplata
Prema prvom modelu, Grad bi subvencionirao kartu sa 7 eura, a umirovljenik bi plaćao 13 eura mjesečno. Prema drugom modelu bi umirovljenici s primanjima do 650 eura mogli ostvariti godišnju pomoć od 84 eura, isplaćenu u dva navrata, piše hrv.hr. Rezultati ankete, koju su umirovljenici ispunili na obje tribine bit će uskoro predstavljeni javnosti, a model koji većina umirovljenika odabere Grad će i sufinancirati.
– Bez imalo socijalne osjetljivosti podigli su cijene u nebo, i to iznenada. Više od 20 godina ta privatna tvrtka dobro živi na račun Vukovara, poručio je gradonačelnik Pavliček, dodajući da Grad razmatra mogućnost osnivanja vlastitog gradskog prijevoznika uz pomoć EU fondova.
Sudionici tribine naglasili su da je javni prijevoz nužan za starije građane, posebno one koji žive u udaljenim četvrtima poput Borova naselja, jer su im bolnica i ključne institucije u gradu udaljene kilometrima. Bez pristupačnog prijevoza, upozoreno je, raste prometno siromaštvo i socijalna isključenost ranjivih skupina.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.