Kada im je Dior “ukrao” narodnu nošnju za novu kolekciju, Rumunji odlučili pokrenuti vlastiti modni brend i zaraditi

Jelena Ratko
2. srpnja 2018.
Novosti
A- A+

Nakon što je modna kuća Dior prodala novu kolekciju inspiriranu njihovim dizajnom za poveću svotu novaca, a oni od toga nisu dobili ništa, stanovnici pokrajine Bihor uključili su se u kreiranje vlastitog modnog brenda. Kako bi se očuvala tradicija i kako bi se stalo na kraj iskrivljenim vrijednostima modne industrije, poznate osobe diljem svijeta nose rumunjsku narodnu nošnju i koriste hashtag #BihornotDior.

Foto: screenshot

Tradicionalna narodna nošnja rumunjske pokrajine Bihor, čiji je dizajn u posljednje vrijeme postao poznat diljem svijeta zahvaljujući novoj kolekciji modne kuće Dior, sada je postala zaštitni znak brenda Bihor, koji je u novoj modnoj kampanji promovira kao jeftiniju i kvalitetniju verziju poznatog dizajna velike modne kuće. Prije svega, kolekciju brenda Bihor od one Diorove razlikuje činjenica da se radi, odnosno ne radi, o originalnom patentu.

Nova Diorova kolekcija je prodana za 30 tisuća eura. Budući da je dizajn originalno nastao u pokrajini Bihor, neki bi pomislili da će dio profita otići tamošnjoj zajednici. Međutim, to nije bio slučaj, pa je rumunjska zajednica koja je patentirala dizajn ostala bez zasluga. Kako bi se stalo na kraj nepravdi, rumunjski modni magazin Beau Monde pokrenuo je modnu kampanju Bihor. Ona ima za cilj predstaviti narodne nošnje ove pokrajine i, na taj način, očuvati stoljećima dugu tradiciju.

View this post on Instagram

A post shared by La Blouse Roumaine (@lablouseroumaine)

Nakon što je originalna kolekcija predstavljena na Paris Fashion Weeku, hashtag #BihornotDior preplavio je društvene mreže. U nastojanju da doprinesu očuvanju rumunjske tradicije, mnoge osobe iz javnog života objavljuju fotografije na kojima su odjeveni u njihove narodne nošnje.

Bihor je sada brend koji prodaje autentične modne komade putem službene web stranice. Tekođer su pokrenuli suradnje s poznatim modnim dizajnerima koji osmišljavaju kolekcije nadahnute njihovim tradicionalnim dizajnom.

Sva zarada od prodane odjeće ide lokalnoj zajednici.

https://www.facebook.com/Adriana.mihaela.popus/videos/10216533770562908/

“Dior je skoro pogodio…”, kaže djed iz pokrajine Bihor u videu.

Komentirajući Diorovu novu kolekciju, stanovnici ove pokrajine zaključuju kako je ona preskupa, kako su djevojke previše “otkrivene” te kako im cipele na petu nikako ne pristaju uz kombinaciju inspiriranu tradicionalnim kostimom.

“Jesu li otkrili satelit, ili što?”, pita se jedna stanovnica pokrajine Bihor.

https://www.instagram.com/p/BXA4QZolIkI/?hl=en&tagged=bihornotdior

“Lady Gaga, dođi u Bihor i kupi si poštenu odjeću”, govori simpatična baka u reklami za brend.

Copy link
Powered by Social Snap