HZMO objasnio što se dogodilo u spornom slučaju o informativnom izračunu mirovine

Josip Mihaljević
27. svibnja 2020.
Novosti
A- A+

Jučer smo objavili priču jednog gospodina, bivšeg korisnika invalidske mirovine, koji je od HZMO-a prije četiri mjeseca zatražio informativni izračun mirovine. Ovoga mjeseca stigao mu je odgovor da na prijevremenu ili starosnu mirovinu nema pravo. HZMO objašnjava kako je došlo do nesporazuma i što se dogodilo.

hzmo

Foto: HZMO | Youtube screenshot

Jučer smo objavili priču jednog građanina, bivšeg korisnika invalidske mirovine, koji se prije devet godina vratio na tržište rada i zamrznuo svoju mirovinu. Zanimalo ga je koliko ona iznosi sada, s novih devet godina staža, te je telefonski nazvao HZMO da provjeri.

Oni su mu kazali da mora uplatiti 70 kuna i podnijeti zahtjev za informativnim izračunom mirovine i da takve informacije ne mogu dati preko telefona, što je gospodin i napravio. Nakon četiri mjeseca dobio je pomalo nejasan odgovor u kojem piše da na starosnu ili prijevremenu starosnu mirovinu nema pravo.

Zatim je, prema vlastitoj priči, nazvao HZMO i tamo je uspio dobiti odgovor na svoje pitanje, za što je procijenio da je referentu HZMO-a trebalo desetak sekundi posla. Tekst možete pročitati OVDJE.

HZMO objasnio kako je došlo do nesporazuma

hzmo

Četiri mjeseca čekao odgovor od HZMO-a: "Kada sam ih nazvao, 10 sekundi im je trebalo za točnu informaciju"

Iz Zavoda za mirovinsko, radi točnog informiranja javnosti, danas su nam se obratili s pojašnjenjem čitavog slučaja:

“Gospodin je, prema navodu u objavi, telefonskim putem zatražio informaciju od HZMO-a koliko bi iznosila njegova mirovina. Kako u razgovoru nije naglasio da je već korisnik invalidske mirovine upućen je, kao i svaka druga stranka, da podnese formalni zahtjev za informativni izračun mirovine. Shodno tome, primio je obavijest nadležnog Područnog ureda da ne ispunjava uvjete za izračun mirovine kao i da može zatražiti povrat uplaćenih sredstava.

Informaciju koju je naknadno dobio u telefonskom razgovoru s referentom HZMO-a, nakon što je dao svoje osobne podatke i postavio upit koliko iznosi njegova invalidska mirovina, informiran je, u skladu s podacima koji postoje u evidencijama HZMO-a, o iznosu invalidske mirovine koja mu je priznata ranijim rješenjem, a trenutno nije u isplati.

S obzirom na to da je gospodin već bio korisnik invalidske mirovine te se ponovno zaposlio, nije moguće dati informaciju o novom iznosu invalidske mirovine bez prethodnog vještačenja koje provodi Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom. Nakon provedenog vještačenja, HZMO donosi novo rješenje s novim iznosom mirovine, uzimajući u obzir i razdoblja novouplaćenih doprinosa.

Inače, korisnici mirovine, bez obzira je li mirovina u isplati, mogu dobiti podatak o iznosu mirovine jer već postoji u sustavu HZMO-a. No, oni korisnici koji žele znati koliko će im iznositi buduća mirovina, a ispunjavaju zakonske preduvjete za mirovinu, mogu koristiti uslugu informativnog izračuna mirovine podnošenjem zahtjeva temeljem kojeg se provjeravaju svi podatci o stažu, plaći i osnovici te se izračunava točan iznos mirovine. Ovakvu vrstu informacije, zbog složenosti postupka, nije moguće dati telefonskim putem.

Iskreno nam je žao zbog nesporazuma u komunikaciji te se ovim putem ispričavamo gospodinu”, potpisuje Ured za odnose s javnošću pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje.