Evo koliko iznose marže pojedinih proizvoda koje redovito kupujete u trgovinama

Ana Kanazir
14. rujna 2024.
Novosti
A- A+

Marže za pojedine proizvode i namirnice su različite pa je tako recimo na kruhu marža gotovo 40 posto, kako pokazuju rezultati istraživanja Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Trgovcima ovime rastu prihodi čime su im prošle godine porasli više od milijardu eura. Ipak, kada se uspoređuju 2023. i 2022. godina, vidi se i blago smanjenje prosječne marže u četiri kategorije.

Osoba gura kolica s namirnicama u trgovini.

Trgovina | Foto: Unsplash / Marjan Blan

Neki od najprodavanijih artikala u trgovinama imaju i najveću maržu. Upravo time trgovci zarađuju, a kako kažu, tome je tako zbog velikih cijena po kojima oni nabavljaju namirnice. Poznato je i koji proizvodi i namirnice imaju najveću maržu.

ljubo jurčić
Ekonomist Ljubo Jurčić upozorava: Inflacija je najviše problematična za umirovljenike i najsiromašnije

Marža je razlika između nabavne i prodajne cijene u trgovinama, a tako je recimo na kruhu marža 37,2 posto. Odmah iza kruha je najveća marža na konditorske proizvode 31,7 posto. To su proizvodi u sastavu kojih prevladavaju ugljikohidratne sirovine i različiti dodaci. Ovdje spadaju kakaovi i čokoladni proizvodi, uključujući proizvode slične čokoladi i krem-proizvode, kao i bombone.

Svježem voću i povrću marža je 29,9 posto. Bezalkoholna pića i vode imaju maržu 25,9 posto, meso peradi i jaja 24,1 posto, a osnovni prehrambeni proizvodi poput brašna, šećera, riže, rezanaca i jestivih ulja 24 posto. Meso i mesne prerađevine imaju maržu 23,7 posto, dok mlijeko i mliječni proizvodi 21,4 posto. Rezultati su to istraživanja koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja. Dakle, prosječne marže za prehrambene proizvode u 2023. godini najviše su u kategoriji pekarskih proizvoda i konditorskih proizvoda, zatim u kategoriji svježeg voća i povrća te bezalkoholnih pića.

Kada se uspoređuju prosječne marže u 2023. u odnosu na 2022. godinu, od osam promatranih kategorija roba, rezultati istraživanja pokazuju da se u četiri kategorije bilježi blago smanjenje prosječne marže, a to su u kategorijama meso i mesne prerađevine, meso peradi i jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, osnovni prehrambeni proizvodi. S druge strane, u preostale četiri kategorije se bilježi blago povećanje prosječne marže, a to su: voće i povrće, konditorski proizvodi, bezalkoholna pića i vode te pekarski proizvodi.

Copy link
Powered by Social Snap