Stručnjaci kažu da bi stariji od 60 godina trebali prestati raditi ovu vježbu

Josip Mihaljević
3. rujna 2021.
Zdravlje
A- A+

Tjelovježba u starijoj dobi mnogima zvuči kao nemoguć zadatak, ali koristi su jednostavno prevelike da barem ne pokušate. Ipak, stručnjaci savjetuju da se fokusirate na niz lakših rutina tjelovježbe, a jednu biste posebno trebali izbjegavati.

hodanje

Foto: Unsplash

Ako želite zdravlje u starosti, morate nastaviti biti aktivni. Redovita tjelovježba (u koju možete ubrojati čak i redovito hodanje!) u starijoj dobi pomaže u očuvanju zdravlja, poboljšava ravnotežu i sprječava gubitak koštane mase, piše Index.hr.

Međutim, oko svakog režima tjelovježbe, ovisno o vašem zdravstvenom stanju, trebali biste se konzultirati s liječnikom koji će uvažiti eventualna tjelesna ograničenja.

“Stariji bi trebali dati prioritet vježbama koje jačaju gustoću kostiju, poboljšavaju ravnotežu i dodaju mišićnu masu. Jako je važno početi polako. Ako je starija osoba tek počela dizati utege, neka oni za početak budu lagani, a onda treba postepeno povećavati njihovu težinu”, poručila je dr. Leann Poston.

No, kineziolog Justus Ortega napominje da jedan vid vježbe trebate izbjegavati. Radi se o trčanju, posebice na duge staze. Trčanje stvara velik pritisak na zglobove i kosti, a može izazvati neugodne upale koje će izazvati više štete nego koristi za vaše zdravlje:

Ako želite živjeti i do 15 godina dulje - hodajte. Ali, ne bilo kako!

“Oporavak starijih osoba od ozljeda puno je dugotrajniji nego kod mlađih”, kaže Ortega.

S njim se slaže i trener trčanja Steve Stonehouse:

“Ljudi koji nisu bili trkači sigurno žele izbjeći jutarnje trčanje. To ne znači da se ne možete osposobiti za trčanje, ali ako se probudite i počnete trčati po pločniku bez puno prethodnog iskustva ili pravilnog zagrijavanja, to može imati velik utjecaj na vaše zglobove”, kazao je Stonehouse i preporučio početnicima da umjesto trčanja odaberu hodanje.

Nakon hodanja možda nećete imati osjećaj da ste postigli nekakav velik uspjeh, ali je dugoročno pametan izbor. Redovita hodanja pridonose dugovječnosti, dobra su za srce i osnažuje sposobnost razmišljanja kod starijih.

 

Stručnjaci kažu da bi stariji od 60 godina trebali prestati raditi ovu vježbu
Popularno
Share via
Copy link
Powered by Social Snap