Prvo mjesto na crnoj listi namirnica: Otkrivena još jedna štetna posljedica konzumacije šećera

Josip Mihaljević
18. siječnja 2020.
Zdravlje
A- A+

Već dugi niz godina šećer drži prvom mjesto na crnoj listi nutricionista. Vjerojatno ste sada već svjesni da uzrokuje karijes, deblja, ubrzava starenje organizma i povećava rizik brojnih bolesti, no znanstvenici su u šećeru pronašli još jedan “grijeh”.

šećer kocka

Foto: Unsplash

Karijes, debljanje, brže starenje organizma, veći rizik od dijabetesa i druge grozne stvari – sve su to stari razlozi zašto biste trebali jesti manje šećera. No, sada se ta nesretna namirnica može povezati i s lošim utjecajem na san, prenosi RTL.

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine kaže da konzumiranje previše slatkoga vodi do potrebe da jedemo kasno navečer, jer nam tada razina šećera u krvi neće biti stabilna. Kasniji obroci pak loše djeluju na kvalitetu spavanja, što će dovesti do manjka energije i neispavanosti u idućem danu – kada ćemo ponovno žudjeti za šećerom.

Klinički psiholog specijaliziran za poremećaje spavanja dr. Michael Breus kaže da se radi o začaranom krugu kojeg je teško prekinuti. Dodaje da posebno treba izbjegavati konzumaciju šećera uvečer, jer šećer podiže energiju, što nam pred spavanje nije potrebno.

“Šećer crpi magnezij iz tijela koji je nužan za kvalitetan san”, dodaje nutricionistkinja Charlotte Watts.

I drugi znanstvenici su već dugi niz godina uključeni u anti-šećernu kampanju. Dr. Paul Kelly znanstvenik je koji izučava san,  te i on u šećeru vidi krivca:

“Imamo velik problem sa šećerom, ali i sa spavanjem. Šećer narušava kvalitetu sna, amanjak sna povećava želju za šećerom”, objašnjava.

Dodaje kako ćete se najbolje naspavati ako šećer srežete na minimum.

“U tijelu postoji biokemijski uzrok naše želje za šećerom. Tijelo prepoznaje kada su nam resursi potrošeni i kada trebamo nešto što će nam izazvati ugodu. Žudnja za slatkim može biti znak usamljenosti. Kada u životu nemamo dovoljno radosti posegnut ćemo za nečim što će popuniti taj nedostatak. Vrlo često je to šećer”, objašnjava dr. Kelly.

Za one koji su izbacili šećer, a i dalje imaju probleme sa spavanjem, preporuča se hrana bogata triptofanom. Njega se može naći u cjelovitim žitaricama, svježem siru, leći i peradi.