Pokrenut je poseban online servis na kojemu možete ocjenjivati zdravstvene usluge, evo o čemu se radi

Ana Kanazir
4. rujna 2023.
Zdravlje
A- A+

Pokrenut je Zdravstveni semafor, internetski servis na kojem pacijenti i zaposlenici u zdravstvenom sustavu mogu ocjenjivati zdravstvene usluge. Online servis funkcionira anonimno, pokrenule su ga udruge i akademske institucije okupljene u mrežu Zdravstveni opservatorij, a cilj je unaprijediti dijalog između građana i zdravstvenih djelatnika, ali i usmjeriti na probleme samog zdravstvenog sustava.

prsa doktora u kuti s kemijskama i stetoskopom

Hoće li odlazak obiteljskom liječniku biti manje dostupan? Foto: Pixabay

Zdravstveni semafor je novi online servis na kojem se građani, ali i zdravstveni djelatnici mogu anonimno požaliti na stvari koje ne funkcioniraju u zdravstvu. Sam fokus je u rješavanju problema i poticanju zajedničkog djelovanja.

beroš
Beroš o zdravstvenoj reformi: 'Cilj reforme je održiv zdravstveni sustav s pacijentom u središtu'

‘Želimo detektirati bolne točke u uslugama’

Unatoč zdravstvenoj reformi koja je donijela određene promjene, o kojima smo pisali ovdje, pacijenti, ali i pojedini zdravstveni radnici su i dalje nezadovoljni. Kako bi se stvari promijenile na bolje, akademske institucije i udruge su se okupile u mrežu Zdravstveni opservatorij. Oni kontinuirano prikupljaju informacije o potrebama i iskustvima korisnika zdravstvenog sustava, prate učinkovitost zdravstvenih politika, provode tematska istraživanja i predlažu inovativne smjernice za razvoj javnih politika utemeljenih na dokazima. Sada su tako napravili i online servis Zdravstveni semafor na kojem se anonimno mogu ocijeniti zdravstvene usluge.

– Drago nam je što smo uspjeli pokrenuti servis za građane i zdravstvene radnike, kako bismo i na ovaj način dali naš doprinos unaprjeđenju dijaloga i bolje čuli jedni druge što je to što nas muči u sustavima zdravstvene i socijalne zaštite. Namjera nam je kontinuiranim praćenjem i analizama prikupljenih informacija što prije detektirati bolne točke u uslugama, praksama, zakonodavstvu, kako bi se potaknule pravovremene reakcije, a jednog dana, nadamo se i vodile aktivne a ne samo reaktivne zdravstvene i socijalnu politike, izjavila je Mirela Stanić-Popović, izvršna direktorica udruge Krijesnica, predsjedavajuće članice Mreže.

Mogu se prijaviti nepravilnosti

Na ovaj način će se usmjeriti pažnja na probleme zdravstvenog sustava koji muče građane i zdravstvene radnike. Zdravstveni semafor za cilj ima prepoznavanje potreba građana i specifičnih problema s kojima se susreću, a posebno ugroženih društvenih skupina, koji imaju najviše problema s pristupom zdravstvenim uslugama. Prvi rezultati upitnika bit će objavljeni do kraja listopada ove godine.

– Prečesto se u Hrvatskoj događa da se problemi u zdravstvu rješavaju vatrogasno tek nakon tragičnih slučajeva ili nakon što se građani dignu na noge. Sada građani imaju priliku u nekoliko koraka prijaviti nepravilnosti, zadovoljstva i nezadovoljstva koja ćemo objedinjeno slati nadležnim tijelima kako bi mogli raditi na kritičnim problemima sa sustavnim rješenjima. Imena ljudi koji prijave nepravilnost bit će potpuno zaštićena te nema potrebe za strahom, a to se naročito odnosi na ljude koji rade unutar zdravstvenog sustava koji ga i najbolje poznaju”, izjavio je Ivan Blažević, direktor zaklade SOLIDARNA, također članice mreže Zdravstveni opservatorij.

Kako kaže Ivica Belina, predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu, također članice Mreže, najveći problemi pacijenata su predugo čekanje na dijagnostičke postupke, loša komunikacija i nedostatak zdravstvenog kadra, a sada će se doznati i koji su točno problemi u pojedinim ustanovama i potom reagirati.

Ako vi želite ocijeniti neku zdravstvenu uslugu, to možete napraviti na stranici Zdravstvenog semafora.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap