Novo istraživanje: Muškarci koji jedu gljive imaju manji rizik od raka prostate

Jasmina Grgurić
12. listopada 2019.
Zdravlje
A- A+

Rezultati prvog dugoročnog velikog istraživanja koje je obuhvatilo 36.000 Japanaca tijekom desetljeća ukazuje na vezu između konzumacije gljiva i nižeg rizika od raka prostate. Rezultate studije znanstvenika sa Sveučilišta Tohoku objavio je nedavno International Journal of Cancer.

Ilustracija: Unsplash

Rak prostate bolest je koja pogađa velik broj starijih muškaraca. Rizik se povećava s godinama, a 2018. godine dijagnosticirano je više od 1,2 milijuna novih slučajeva. No, sa japanskog Sveučilišta Tohoku stižu dobre vijesti, jer je skupina znanstvenika u velikom istraživanju pronašla vezu između konzumacije gljiva s nižim rizikom obolijevanja od ove bolesti.

Čak 17 posto manji rizik ako ih jedemo 2-3 puta tjedno

Gljive su u Aziji iznimno popularne te se konzumiraju ne samo zbog svojih nutritivnih svojstava, nego i u medicinske svrhe. Sada su se pokazale kao odličan izbor u prevenciji raka prostate, a ranije nije bila proučavana ovakva veza.

Rezultati pokazuju da muškarci stariji od 50 godina koji gljive jedu jednom do dvaput tjedno imaju prosječno 8 posto manji rizik za rak prostate. Rizik je bio 17 posto manji kod muškaraca ove dobi koji su gljive jeli najmanje tri puta tjedno. Uočena veza je bila najizraženija kod ispitanika čija uobičajena prehrana sadrži više mesa i mliječnih proizvoda, a manje voća i povrća.

“Iako rezultati pokazuju da jedenje gljiva smanjuje rizik, želimo naglasiti da je zdrava i uravnotežena prehrana znatno važnija nego kupovanje velikih količina gljiva” – rekao je profesor Shu Zhang, glavni autor istraživanja.

Istraživanjem su obuhvaćeni muškarci u dobi od 40 do 79 godina, u gradovima Miyagi tijekom 24,5 godina te Ohsaki tijekom 13,25 godina. Osim konzumacije gljiva, praćene su i njihove ostale prehrambene navike, fizička aktivnost, pušenje te konzumacija alkohola, kao i edukacija te povijest bolesti, piše Science Daily.

Ublažavaju oksidacijski stres

Značajna veza između gljiva i nižeg rizika obolijevanja uočena je posebno kod starijih od 50 godina koji konzumiraju više mesa i mliječnih proizvoda nego voća i povrća.

orasi

Kako preventivno djelovati protiv ovih 6 karakterističnih zdravstvenih problema kod starijih

Zhang ističe da su gljive odličan izvor vitamina, minerala, antioksidansa, ali i L-ergothioneina koji u našem organizmu ublažava oksidacijski stres, nastao zbog siromašne prehrane, stila života i izloženosti toksinima iz okoline, što može dovesti do kroničnih upala odgovornih za razvoj kroničnih bolesti poput raka.

S obzirom da čak i male količine gljiva u prehrani čine dobrobit za naše zdravlje, bit će provedena dodatna istraživanja kako bi se dodatno istražila njihova korist za ljudski organizam.