Kraljica jeseni: Četiri razloga zašto starije osobe trebaju jesti bundevu!

Jasmina Grgurić
30. listopada 2020.
Zdravlje
A- A+

Mirisna i slatka kraljica jeseni teškom je mukom zaradila tu titulu. Mnogi je i danas smatraju jeftinom hranom za svinje koju ne žele vidjeti na svom tanjuru. Međutim, nepoželjne bundeve možemo začas pretvoriti u iznimno ukusna jela, od juhe do pite. Pritom valja uzeti u obzir njezina ljekovita svojstva koja će najviše blagodati donijeti upravo starijim osobama.

Foto: Rawpixel

Bundeve se često koriste kao ukras ili hrana za svinje, no liječnici i kuhari prepoznali su njezina ljekovita i gastronomska svojstva. Kraljica jeseni dostupna je i jeftina, a od nje začas nastaju slatke i slane mirisne delicije. Možemo je jesti kuhanu, pečenu, naribanu sirovu ili kao dodatak varivima.

Bundevine blagodati posebno su korisne za starije osobe, a za njezinu konzumaciju postoje najmanje četiri razloga.

Borac protiv mnogih bolesti

Bundeva se posebno preporuča kod želučanih problema jer zaustavlja bolove u trbuhu. Sadrži veliku količinu antioksidanta i karotena te vitamina C i E. Bundevina ljekovita svojstva idealan su saveznik u borbi protiv srčanih bolesti, rizika od raka, moždanog udara i – očne mrene!

Malo kalorija, puno minerala

Bundevino meso ima samo 28 kalorija u sto grama tako da je možemo jesti bez straha da ćemo se udebljati. Istovremeno, naš ćemo organizam opskrbiti važnim mineralima. Bundeva sadrži kalij važan za rad srca, fosfor i kalcij za kosti i zube, željezo za krv te mangan koji čuva zdravlje kože i hrskavice.

Dobra za san

Bundeva smiruje nervozu i pospješuje san zahvaljujući vitaminima B grupe. Osim toga, puna je pektina, celuloze i drugih biljnih vlakana. Zahvaljujući njima imat ćemo bolju probavu, a zahvaljujući boljoj probavi i bolji san.

Blistav ten

Pire od svježeg mesa bundeve idealan je kao maska za lice, jer čisti kožu, sužava pore, a djeluje i na staračke bore.

Osim bundevina mesa, možemo konzumirati bućine sjemene bogate aminokiselinama, ali i omega-3 masnim kiselinama koje čuvaju naše srce, vid i dobro raspoloženje. Tu je i bućino ulje koje je iznimno kalorično, ali samo jedna žlica oplemenit će vaše jelo, a organizmu dati bogatstvo beta karotena, kalija i vitamina E.

Kraljica jeseni: Četiri razloga zašto starije osobe trebaju jesti bundevu!
Share via
Copy link
Powered by Social Snap