Zastoji zbog silnih zahtjeva za inkluzivni dodatak: Evo koliko starijih od 65 ga prima
Zavod za socijalni rad mora riješiti čak 120.000 novih zahtjeva za inkluzivni dodatak. U zadnjih godinu i pol riješeno je više od 200.000 zahtjeva. Među njima je 129.000 korisnika koji su i prije koristili jednu od sada objedinjenih naknada. Iz Zavoda nam kažu da može doći do zastoja u obradi predmeta zbog velikog broja zaprimljenih zahtjeva. Doznajemo i koliko je korisnika starije od 65 godina.

Žena s hodalicom na kotačima | Pexels
Inkluzivni dodatak skoro je poprimio razmjere političke afere. Da se država ‘preračunala’ ne računajući na toliki broj zahtjeva, Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike demantira. Očito nisu osigurali dovoljno sredstava, a novac će, kako kažu, pronaći ako će biti potrebno preraspodjelom u proračunu. U javnosti se pojavila i neslužbena informacija da su centri za socijalnu skrb dobili naputak da uspore s donošenjem novih rješenja, kako se ne bi stvorilo preveliko financijsko opterećenje na državnu blagajnu. Provjerili smo u Zavodu za socijalni rad kakvo je trenutačno stanje.
Inkluzivni dodatak koristi 129.000 prijašnjih korisnika
Od početka primjene Zakona o inkluzivnom dodatku, doneseno je više od 200.000 rješenja. Oko 17.000 zahtjeva je odbijeno zbog neispunjavanja uvjeta, potvrdili su za Mirovina.hr iz Zavoda za socijalni rad na naš upit. Još 120.000 zahtjeva za inkluzivni dodatak tek treba riješiti, a riječ je o osobama koje dosad nisu ostvarivale naknade u sustavu socijalne skrbi, odnosno o novim korisnicima. Za prijašnje korisnike svi su zahtjevi, kažu iz Zavoda, okončani.
– Za sve korisnike naknada objedinjenih u inkluzivni dodatak, koji su imali važeći nalaz i mišljenje Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, okončani su postupci utvrđivanja uvjeta za ostvarivanje prava na inkluzivni dodatak. Više od 129.000 koristi ih pravo na inkluzivni dodatak, kažu za Mirovina.hr iz Zavoda za socijalni rad.
Od ukupnog broja korisnika inkluzivnog dodatka, njih više od 79.000 starije je od 65 godina. Kako je kći za svoju staru majku izborila inkluzivni dodatak u roku od 24 sata, nakon osam mjeseci čekanja, pisali smo ovdje.
‘Zastoj zbog previše zahtjeva, a ne zbog svjesne odgode’
Zahtjevi za provedbu vještačenja upućuju se, dodaju, bez odgode Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom. Izuzetak su oni kojima je nepotpuna medicinska dokumentacija te se stranke poziva na nadopunu medicinske dokumentacije kako bi se vještačenje uopće moglo provesti. Dinamika rješavanja zahtjeva uvjetovana je postupkom vještačenja, pojašnjavaju, a isplata inkluzivnog dodatka slijedi nakon donošenja rješenja kojem prethodi postupak utvrđivanja stupnja oštećenja, odnosno razine potpore.
– S obzirom na velik broj zaprimljenih zahtjeva, može doći do privremenih zastoja u obradi predmeta, no to nije rezultat nikakve svjesne odgode ili administrativnih odluka. Naprotiv, svi područni uredi intenzivno rade na obradi predmeta s ciljem osiguravanja pravovremene i zakonite provedbe postupaka. Sve socijalne naknade uredno se isplaćuju svakoga mjeseca za prethodni mjesec, pa tako i inkluzivni dodatak. Hrvatski zavod za socijalni rad nastavit će s njihovim isplatama svim korisnicima sukladno dosadašnjoj praksi, uz javnu objavu datuma s kojim isplata započinje na svojim službenim mrežnim stranicama čime se osigurava transparentnost i pravodobno informiranje korisnika i šire javnosti, zaključuju iz Zavoda za socijalni rad.
Zavod smo pitali koliko je korisnika u svakom razredu potpora, kao i koliko se u prosjeku dugo čeka rješenje, ali na ta pitanja nismo dobili odgovor.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.