Više od sto prekršaja kod 250 vozača električnih romobila: Ovo su važna pravila
Policija je u samo sat vremena zaustavila 250 vozača romobila koji su počinili čak 109 prekršaja. Najčešće nisu imali kacigu te su vozili nogostupom. Cilj akcije je povećati sigurnost i spriječiti česte nesreće, a objavili su i pravila uz apel vozačima romobila da poštuju propise.

Stariji muškarac na romobilu | Pexels
Električni romobil u rukama nesavjesnog vozača može biti prava opasnost. Vožnja romobila zahtjeva vještine, ali i pravila kako bi zaštitili i sebe i ostale sudionike prometa, prije svega pješake. Nesreće su učestale pa je zagrebačka policija provela nadzor vozača romobila od 11. do 15. kolovoza. Cilj akcije je podići razinu sigurnosti te spriječiti najteže prometne prekršaje. Nedavno je stariji muškarac u Varaždinu vozio romobil pijan, zbog čega je pao i završio u bolnici, a dočekala ga je i kazna, o čemu smo pisali ovdje.
Među 250 vozača čak 109 prometnih prekršaja
Tijekom provođenja akcije u samo sat vremena, policijski službenici su obavili kontrolu ukupno 250 vozača električnih romobila. Utvrđeno je pritom ukupno 109 prekršaja. Najčešći su nekorištenje zaštitne kacige, upravljanje romobilom na način kojim se umanjuje stabilnost vozila te nepropisno kretanje nogostupom.
– Podsjećamo građane kako ne smiju svi električni romobili sudjelovati u prometu, odnosno prejaki i prebrzi romobili su zabranjeni. Naime, sudjelovanje u prometu dozvoljeno je električnim romobilima s motornim ili električnim pogonom bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h. Koristimo priliku te pozivamo roditelje koji romobile kupuju djeci, ali i sve druge građane da o tome vode računa prilikom kupnje romobila, poručila je Policijska uprava zagrebačka.
Gdje se smije, a gdje ne smije voziti električni romobil?
Vozači romobila dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja. U slučaju nepostojanja biciklističke staze ili trake mogu se koristiti površine namijenjene pješacima i zone smirenog prometa. Električni romobili ne smiju se kretati autocestama, brzom cestom i cestama namijenjenim isključivo za promet motornih vozila. Vozači ne smiju ostavljati romobil bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka, već samo na za to posebno uređenim i označenim mjestima.
Vozači električnih romobila dužni su poštovati pravila
Električnim romobilima ne smiju upravljati osobe mlađe od 14 godina. Liječnici su nedavno poslali upozorenje roditeljima da ne kupuju djeci električne romobile, jer u bolnicu dolaze s ozbiljnim ozljedama glave, o čemu čitajte ovdje. Svi vozači obvezni su tijekom vožnje koristiti zaštitnu kacigu. Nema dobnog ograničenja niti iznimke, pravilo vrijedi i za punoljetne i za maloljetne vozače. Na romobilu se smije voziti samo jedna osoba.
Noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti vozači električnih romobila moraju biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom. Također, noću i danju u uvjetima smanjenje vidljivosti, na električnom romobilu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani. Najveća dozvoljena brzina kretanja je 25 km/h. Zabranjeno je korištenje slušalica u ili na oba uha.
Policija poziva vozače električnih romobila da radi svoje sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika u prometu poštuju prometne propise.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.