Ustavni sud o Pavićevim reklamama: Sve je čisto, nećemo postupati

Josip Mihaljević
9. svibnja 2019.
Novosti
A- A+

Ustavni sud je odlučio kako ne nalazi osnove za postupanje u vezi informativne kampanje Ministarstva rada i mirovinskog sustava. Ukupno je na reklame u 2018. i 2019. godini potrošeno 3.772.997 kuna.

miroslav šeparović

Foto: Predsjednik Ustavnog suda Miroslav Šeparović | Youtube screenshot

Ustavni sud maloprije je objavio očitovanje o objavi i emitiranju spotova Ministarstva rada i mirovinskog osiguranja, koji su podigli dosta prašine u javnosti. Sindikati Pavićeve reklame nazivaju antireferendumskima, ali ključna je činjenica što se one emitiraju u tzv. “predreferendumskoj” fazi, dakle dok se još ne zna hoće li referenduma uopće biti.

Ustavni sud:

“Iz pribavljenog očitovanja Ministarstva proizlazi da je medijska kampanja promoviranja cjelovite mirovinske reforme, koju Ministarstvo naziva informativnom, planirana u tri faze te je započela 17. listopada 2018. Treća faza, koja se sastoji od emitiranja (spornog) trećeg “spota” u programima javne i komercijalnih RTV-kuća, započela je 26. travnja 2019. i traje do 10. svibnja 2019.

Za treću fazu kampanje, prema navodima Ministarstva, planirana su sredstva u iznosu od 1.056.267,76 kuna, dok su ukupno u 2018. i 2019. godini za kampanju potrošena sredstva u iznosu od 3.772.997,26 kuna, koja su osigurana u državnom proračunu”, stoji u priopćenju Ustavnog suda.

Ustavni sud stoga zaključuje kako je kampanja počela znazno prije početka razdoblja prikupljanja potpisa za referendum. Ukazuju na to da posljednja faza kampanje nama isključivo informativnu svrhu upoznavanja građana s učincima mirovinske reforme, već je jednim dijelom motivirana referendumskom inicijativom i usmjerena uvjeravanju građana da bi podržavanjem inicijative doveli u pitanje one aspekte reforme koje Vlada smatra poželjnima.

Ipak, zaključak je kako Ministarstvo korištenjem proračunskih sredstava nije grubo prekršilo pravila demokratske procedure tj. da nisu građanima dokinuli ili ozbiljno narušili pravo na izjašnjavanje o potrebi referenduma.

Slijedom navedenog, Ustavni sud u konkretnom slučaju ne nalazi osnove za postupanje.

Umirovljenici još na početku točno predvidjeli: “Predstava za javnost”

Umirovljenici su na našoj Facebook stranici odmah po najavi da će Ustavni sud raspravljati o informativnoj kampanji ustanovili kako od toga neće biti ništa. “Vrana vrani ne kopa oči”, “izjeo vuk magare”, “neće oni odlučiti ništa” i “predstava za javnost” samo su neki od komentara koje su umirovljenici ostavljali na društvenim mrežama.

Slično razmišljaju i sindikati, koji se posljednjih dana služe nogometnom terminologijom.

Vilim Ribić je još jučer izjavio kako će Ustavni sud i Vlada odigrati “dupli pas”, aludirajući na činjenicu da je predsjednik Ustavnog suda Miroslav Šeparović bivši član HDZ-a.