Umirovljenica Branka napisala roman “Starenje za početnike” i dala savjete za sreću

Jasmina Grgurić
14. svibnja 2019.
Novosti
A- A+

Umirovljena liječnica i savjetnica u osiguranju, 68-godišnja Branka Erdelji Štivić promjene s kojima se suočila po odlasku u mirovinu odlučila je pretočiti u edukativni roman “Starenje za početnike”. Na temelju vlastitog iskustva, dala je i nekoliko savjeta kako se nositi s izazovima u trećoj dobi.

Sreća ne prestaje po odlasku u mirovinu Ilustracija Foto: Pexels

Prije svega, našla se pred odlukom da ili iskoristi prijelazne uvjete za odlazak u starosnu mirovinu ili ostane raditi koju godinu dulje. Odluka je pala, umirovila se i nakon početne prilagodbe posve novom životnom razdoblju posvetila se stvarima koje voli, a među njima i kreativnom pisanju.

Odluka nije bila nimalo laka, jer u prvi mah čini se kao da sve završava i da ulazite u jedno, kako kaže u šali, predmirogojsko stanje.

Rast je moguć i u tom životnom razdoblju

“Na temelju svog iskustva mogu reći da je i u tom životnom razdoblju moguć rast te da možete pronaći nove interese i kvalitetno ispuniti vrijeme, tako da radite nešto što vas veseli, ispunjava i daje novi smisao” – rekla je za 24 sata umirovljena liječnica i autorica knjige ‘Starenje za početnike’, Branka Erdelji Štivić.

Usamljeni ste? Protiv tog osjećaja borite se pomoću šest jednostavnih taktika

Prvo se posvetila kuhanju, a pola godine sa suprugom provodi na drugoj adresi u Vodicama. Putuje i kćeri koja živi u inozemstvu, kada se posveti i ulozi bake dvoje unuka u čemu uživa. Radionicu kreativnog pisanja već tri godine pohađa u udruzi Nova stranica koja je u Centru za kulturu na Trešnjevci pokrenula radionicu ‘Pronađi se u prozi’.

Uz sve te aktivnosti, ponovno je pronašla osjećaj pripadnosti i identiteta koji je više ne čini samo bivšom liječnicom.

Za 24 sata podijelila je i nekoliko savjeta generaciji koja ulazi u mirovinu sa sličnim izazovima i teškoćama:

Dajte si vremena i uživajte

Prvih nekoliko mjeseci u mirovini je kao dugački godišnji. Taj osjećaj slobode se s malo čime može mjeriti. Dajte si vremena da ne radite ništa i da uživate kako biste napravili odmak od posla i ljudi s kojima ste radili.

Bez nervoze

Važno je izbjeći osjećaj da nešto moramo, da moramo ispuniti vrijeme aktivnostima. Slično kao kad odete na krstarenje pa nakon tri dana postanete nervozni i najradije biste prali palubu da ispunite vrijeme.

Vrijeme je samo vaše

U mirovini vas ljudi  počnu salijetati: ‘Sad kad imaš vremena, možda bi mogla…’. Nemojte polaziti od toga da možete činiti nešto za druge (npr. pomagati djeci), osvijestite da je to vaše vrijeme i da ga možete osmisliti kreativno.

Savladajte osjećaj praznine uz aktivnosti

Nakon tog prvog razdoblja slijedi period praznine. Mnogi ga ne uspiju ispuniti na pravi način. Pustite da ideja o tome čime želite ispuniti vrijeme dođe sama po sebi. Uživajte u kuhanju, vrtlarenju, pisanju… Da biste bili sigurni, prije nego što odete na aktivnost koju ste izabrali, zapitajte se kako se osjećate. Ako se kući vraćate zadovoljniji i ispunjeniji, onda je to vrijeme bilo kvalitetno ispunjeno. Mirovina je prilika da usavršite nešto što ste oduvijek voljeli i htjeli.

Bez straha od novih iskustava

“Nisam to nikad radila” je najbezveznija isprika za to da ne ostvarite svoje želje. Sjetite se koliko ste stvari svladali, a da niste znali ništa o njima. Nema razloga da se u mirovini ne upustite u novu avanturu, u nova iskustva.