Televizija godinama ignorirala starije ljude, a sada im trebaju kako bi održali gledanost

Josip Mihaljević
19. svibnja 2018.
Novosti
A- A+

Televizijski izvršni urednici godinama su ignorirali i prezirali “umiruću demografsku skupinu”, odnosno starije ljude. Ne u smislu da su im aktivno htjeli napakostiti, nego ih nisu htjeli uključiti u svoje programe, niti raditi programe za njihovu dobnu skupinu. Danas, kada mladi ljudi više i ne gledaju televiziju, došlo im je iz “dupeta u glavu” i krenuli su s nizom emisija sa starijim ljudima u glavnoj ulozi.

televizija

Foto: Pixabay

Vjerojatno ste svjesni činjenice kako mladi ljudi više vremena provode pred računalima i mobitelima nego pred TV-om. Prema jednom istraživanju, čak 49% mlađih ljudi nema potrebu za televizijom otkako su prešli na internet.

To ne znači da televizija i dalje nije jedan od “glavnih” medija, ali su zapeli u jedan dosta specifičan problem, piše straitstimes.com. Godinama su se trudili udovoljiti upravo mlađim generacijama, stvarajući poseban program koji je imao u cilju navući mlade ljude na TV. Danas, kada njih televizija više ne zanima okrenuli su se svojoj zaboravljenoj, ali najlojalnijoj publici – starijim ljudima.

Kao dokaz tome prilažemo najavu sve više i više televizijskog programa koji direktno cilja na starije ljude kao njihovu publiku ili koji starije ljude stavlja u glavnu ulogu tih programa.

“Stariji ljudi su loši za TV program”

Dugo je vrijedila izreka “old people make bad TV” – odnosno kako su programi sa starijim ljudima na TV-u nešto loše samo po sebi. Taj trend se danas mijenja, a sve više TV kuća odlučuje se za radikalan zaokret.

Nova dramska serija ‘The Viagra Diaries’ (Viagrini dnevnici), u kojoj će glavnu ulogu dobiti jedna starija gospođa koja je nakon 35 godina braka postala udovica, bavit će se tabu temom i ljubavnim životom starijih ljudi.

‘Home For 4 Year Olds’ spojit će najneizglednije dobne skupine – umirovljenike iz domova za starije s četverogodišnjacima. Dinamika između njihovih odnosa trebala bi privući veliku gledanost.

The Voice Senior produžetak je popularnog reality natjecanja u pjevanju (The Voice), ali ovdje će nastupati samo ljudi u zlatnim godinama. Show bi trebao početi u Europi i Aziji već ove godine. Nedavno smo pisali o simpatičnoj 68-godišnjakinji koja je svojim nastupom oduševila mnoge ljude i (nadamo se) razbila barem neke predrasude o starijim ljudima.

Better Late Than Never (Bolje Ikad Nego Nikad) pratit će nekoliko 80-godišnjaka na putu oko svijeta, a caka je u tome da nikad nisu napustili svoju domovinu, tako da bi njihove reakcije na ostatak svijeta trebale biti interesantne.

Lojalni gledatelji napokon dolaze na svoje

Prema nekim istraživanjima, ako ste rođeni između 40-ih i 60-ih godina prošloga stoljeća, postoji velika šansa da televiziju dnevno gledate više od pet sati. TV producenti upravo u vašoj generaciji vide “spas TV-a” i spremni su napokon ovu bogatu publiku shvatiti ozbiljno.

Kada su u Nizozemskoj već pustili prvu sezonu The Voice Seniora, producenti su se iznenadili jer je privukla velik dio mlađe publike.

“Stariji ljudi su se u povijesti pokazali dosta zeznutima, ako ću biti iskren”, kaže gospodin Harry Gamsu, šef tvrtke koja stoji iza jednog od navedenih televizijskih programa. “Uspjeh serija poput naše – i ogromna gledanost – sada to mijenja, pogotovo u kombinaciji s malom djecom koja programu daju dodatnu širinu”, dodaje.

“Samo zato što su stariji ljudi u glavnoj ulozi, ne znači da program ne može biti inovativan, hrabar ili jednostavno glasan društveni eksperiment”, zaključuje.

Copy link
Powered by Social Snap