Super vijesti za sve koji koriste HŽ: Ako vlak bude kasnio, imat ćete pravo na povrat novca!

Josip Mihaljević
11. listopada 2018.
Novosti
A- A+

Prijedlog Europske uredbe o pravima putnika u željezničkom prometu mogao bi napokon natjerati HŽ da prestane kasniti s vlakovima. Naime, putnici će, ovisno o tome koliko je vlak zakasnio, moći dobiti povrat novca u iznosu od 50 do 100 posto!

hž vlak kašnjenje

Foto: YouTube screenshot

Nepouzdanost usluge iz HŽ-a je među građanima dobro poznata, kao i stanje željeznica i hrvatskih vlakova.

Prema zanimljivom prijedlogu Europske uredbe o pravima putnika u željezničkom prometu, putnici su i dosad imali pravo na nešto manji povrat novca u slučaju kašnjenja, no ne i u Hrvatskoj, koja se od tog pravila izuzela, piše vijesti.rtl.hr.

Ako vlak zakasni 60 do 90 minuta, HŽ će vam morati vratiti polovicu cijene karte. Ukoliko vlak zakasni od 90 do 120 minuta, povrat će iznositi 75 posto karte, a za kašnjenja dulja od dva sata – putnici će dobiti cijeli iznos karte.

Gotovo tisuću vlakova kasnilo više od 60 minuta samo ove godine

Ove godine je više od 60 minuta kasnilo 939 HŽ-ovih vlakova, a prema službenim podatcima – to je manje od 1 posto njihovog prometa.

Ipak, u Hrvatskoj je javna tajna da je HŽ “rupa bez dna”, a ovakva odluka EU bi ih mogla koštati dodatne milijune. U prosjeku, na svakih 100 kilometara, vlakovi kasne četiri minute.

HŽ se od pravila povrata novca izuzeo upravo kako bi izbjegao gomilanje novih gubitaka, a europarlamentarka Biljana Borzan, koja je sudjelovala u pisanju uredbe, tvrdi da će onemogućiti takvu praksu.

“Ova uredba bi trebala preciznije definirati kako će izgledati prava putnika i samim tim će se onemogućiti u dobroj mjeri poduzećima da manipuliraju, da dokidaju ta prava” pojasnila je.

Kašnjenja hrvatskih vlakova su uvjetovana gotovo konstantnim radovima na infrastrukturi, uvođenjem tzv. “laganih vožnji” zbog lošeg stanja infrastrukture i povremenim kvarovima vozila koja su, ako ne računamo nove vlakove, prosječni stari čak 40 godina.

Uredba je zasad i dalje na razini prijedloga, a o njoj će se još pregovarati u Europskom parlamentu, Komisiji i Europskom vijeću.

Komentari

Komentiraj