Širi se lažna SMS poruka u ime Hrvatske pošte: Evo kako je možete prepoznati
Lažna poruka u ime Hrvatske pošte kruži već neko vrijeme. Naime, u njoj se primatelja poruke poziva na ažuriranje podataka o paketu putem poveznice. Pozivaju sve koji su primili takvu poruku da je ignoriraju i ne slijede navedene poveznice. Lažne poruke prepoznaju se po sumnjivoj adresi, a najbolja prevencije je obraćanje pozornosti na detalje.

Umirovljenica na mobitelu | Foto: Pexels/Hrvatska pošta/Canva
Širi se lažna poruka koja poziva primatelja poruke na ažuriranje podataka o paketu putem poveznice. Hrvatska pošta upozorava da se radi o lažnom predstavljanju u njihovo ime. Pozivaju sve koji su primili takvu poruku da je ignoriraju i ne slijede navedene poveznice jer bi im tako mogao biti ukraden novac.
Lažne poruke prepoznaju se po sumnjivoj adresi
Službena domena Hrvatske pošte je posta.hr, a upravo se lažne obavijesti mogu prepoznati po sumnjivoj adresi. Osim toga, lažne se poruke mogu prepoznati prema gramatičkim pogreškama te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se osporila valjanost poruke. Službene obavijesti Hrvatske pošte sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka, a to je; https://posiljka.posta.hr/, istaknuli su iz HP-a.
– Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja, kazali su.
- Lažno online plaćanje | Foto: Hrvatska pošta
- Lažna poruka | Foto: Hrvatska pošta
Treba obratiti pozornost na detalje
Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa, to jest pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu. Hrvatska pošta od korisnika SMS-om nikada neće tražiti dodatno plaćanje, napomenuli su.
– Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtva internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci, obavijest je HP-a. Podsjetimo, Ministarstvo unutarnjih poslova navelo je popis najčešćih prijevara, o čemu smo pisali ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.