Reklame o mirovinskoj reformi i radu do 67 koštaju preko dva milijuna kuna?

Josip Mihaljević
4. svibnja 2019.
Novosti
A- A+

“To nije protureferendumska kampanja, to je kontinuirana informativna kampanja kojom građane informiramo  o cjelovitoj mirovinskoj reformi. Ona je nastala u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, nismo koristili vanjske agencije, izradu spota platili smo 18.000 kuna plus PDV, a troškove kampanje ćemo javno obznaniti nakon njezina završetka”, kazao je ministar Pavić neki dan. No, koliko košta emitiranje reklama i ostatak kampanje informiranja?

Snimak zaslona HRT

Iz plana javne nabave Ministarstva rada i mirovinskog sustava za 2019. godinu predviđena je informativna kampanja za prva dva kvartala 2019. godine, piše

reklama mrms

Vlada kupila reklamu protiv referenduma: "Narodnim novcima plaćaju reklame protiv svog naroda"

telegram.hr.

Dvije kampanje su zapravo dosta slične. Jedna se zove “Cjelovita mirovinska reforma”, a druga “Što donosi mirovinska reforma sadašnjim i budućim umirovljenicima”. Za prvu kampanju je u dokumentu javne nabave procijenjena vrijednost od 920 tisuća kuna, a za drugu 1,1 milijun kuna.

Budući da je najnoviji reklamni “spotić”, kako ga je nazvala državna tajnica Majda Burić, podigao dosta prašine u javnosti jer je u njemu sadržana antireferendumska poruka, bit će svakako zanimljivo vidjeti sve podatke o “informativnoj” kampanji koju provodi Pavićev resor.

Na direktne upite medija o ukupnom trošku kampanje iz Ministarstva ne odgovaraju, a Telegramu nisu niti demantirali navodni trošak od 2,02 milijuna kuna koji je predviđen planom javne nabave. Važno je i napomenuti kako to nije potpisan i konkretan ugovor, nego samo plan, tako da se u nedostatku informacija ne može reći da su konkretne reklame plaćene tim punim iznosom.

Što će im takva reklama uopće?

pavic plenkovic

Pavić u problemima zbog reklama. Ustavni sud bi ga mogao tražiti račune koliko one koštaju

Reklama, sama po sebi, nije nekakav vrhunski dokaz koji će ljude uvjeriti da je mirovinska reforma golem uspjeh. Transkript reklame ide ovako:

“Sadašnjim i budućim umirovljenicima želimo poručiti:

Osigurali smo dugoročnu održivost mirovinskog sustava i nismo zadužili našu djecu.

Duži rad znači veće mirovine, a do 67. će raditi samo oni koji nemaju 41 godinu staža! Povećali smo mirovine za 7,54 posto, omogućili smo pravo izbora povoljnije mirovine, umirovljenici mogu raditi uz mirovinu, jačamo II. stup, za svako dijete majkama mirovina veća 2 posto, najniže mirovine dodatno ćemo povećati za 3,13 posto.

Zahtjevi sindikata znače manje mirovine i 45 milijardi kuna duga našoj djeci i unucima!”, recitira muški glas u reklami s popratnim animacijama.

Ministar Pavić može sazvati konferenciju za medije kada god poželi, izcitirati ove riječi, i one bi završile u velikom broju medija, od tiska do televizije. Posebice valja naglasiti zadnju rečenicu, koju je teško shvatiti drugačije nego anti-referendumsku.

Zgodno je napomenuti kako su se reklame počele prikazivati u isto vrijeme kada su sindikati krenuli skupljati potpise za referendum.