Potrošački centar otkrio koja se prava kupaca krše: ‘Dosta je pogrešnih proizvoda kupljenih preko mreža’

Ivana Moslavac
8. ožujka 2025.
Novosti
A- A+

Mnogi građani ne poznaju svoja prava pa tako bivaju prevareni, a da to ni ne znaju. Jedno od njihovih prava koje se najviše krši je pravo potrošača kod proizvoda s greškom u proizvodnji i neadekvatnom kontrolom uvoza. Dosta je pogrešnih proizvoda kupljenih preko računalnih mreža, rekli su nam iz Udruge Potrošački centar Rijeka. Početak godine obilježilo je zanimanje javnosti za naplaćivanje laganih plastičnih vrećica. Interesiralo nas je što o tome kažu u Potrošačkom centru, no vrećice više nikoga ne zanimaju.

Umirovljenik u trgovini

Umirovljenik u trgovini | Foto: Pexels

Potrošački centar Rijeka za Mirovina.hr je objasnio koja se prava potrošača najčešće krše. Kupci često ne poznaju svoja prava, a organizacije poput Udruge Potrošački centar Rijeka tu su kako bi ih informirale i educirale o njihovim pravima. Potrošači su se najviše žalili na ugovorne kazne koje su dobili od pružatelja javnih usluga uz račun za prikupljanje miješanog komunalnog otpada.

‘Dosta pogrešnih proizvoda kupljenih preko mreža’

Police u trgovačkim centrima
Lani povučeno čak 99 proizvoda s polica trgovina: Jedna namirnica je među njima najčešća

– Najviše se krši pravo potrošača kod proizvoda s greškom u proizvodnji. Krši se i pravo vezano uz neadekvatnu kontrolu uvoza. Također, krši se pravo koje je vezano uz nedostatak na proizvodu kod predaje proizvoda potrošaču, odgovorili su iz Potrošačkog centra Rijeka. Dodali su kako je prilikom predaje proizvoda potrošaču znalo doći do prodaje neispravnog uređaja, pogrešnih proizvoda kupljenih preko računalnih mreža i nepravilno plaćene dostave.

Inače, ako kupac kupi proizvod koji ima materijalni nedostatak, od trgovca u prvom redu može zahtijevati popravak stvari, zamjenu stvari ili sniženje cijene. Jedan od nedostataka može biti ako kupljena stvar nema potrebna svojstva za redovitu uporabu ili promet, stoji na Središnjem portalu za potrošače koji je pokrenulo Ministarstvo gospodarstva.

Povlačenje proizvoda s polica nije rijetkost, a lani ih je bilo ukupno 99, odgovorili su nam iz Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH). Osim prehrambenih proizvoda koji čine većinu povučenih proizvoda, često se povlače i neprehrambeni proizvodi. Zbog određenih grešaka nedavno su bili povučeni dječji bicikli, o čemu smo pisali ovdje.

‘Nema novih upita za lagane plastične vrećice’

Početak godine obilježilo je naplaćivanje laganih plastičnih vrećica u trgovačkim centrima koje je započelo 1. siječnja ove godine. Tada je to zanimalo mnoge naše čitatelje, no čini se da su to sada svi prihvatili. Naplaćivanje se odnosi na vrećice za voće i povrće, ali i na papirnate vrećice s plastičnim prozorom za pekarske proizvode, kao i za plastične vrećice u koje se pakira meso u mesnicama, o čemu smo pisali ovdje.

– Nema novih upita vezano za lagane plastične vrećice, odgovorili su iz Potrošačkog centra o naplati vrećica koja je uvedena kako bi se smanjilo prekomjerno korištenje ovih vrećica i uveo red u potrošnju, prema Ministarstvu zaštite okoliša i zelene tranzicije.


Učlanite se u mirovina.hr Viber grupu i budite u toku sa svim najbitnijim vijestima za umirovljenike. Pridružiti se možete klikom na link.

Copy link
Powered by Social Snap