Nova opcija za građane: Na mobitele stigla platforma za pristup javnim uslugama
Uz servis e-Građani, sada je stigao i m-Građani. Kako funkcionira na mobitelima, pojasnio je ministar Damir Habijan. Zaživio je uz to i portal ‘Životne situacije’ koji građanima olakšava online administraciju. AI program vodi korisnike korak po korak kroz razne situacije, poput smrti u obitelji, kupnje nekretnine ili upisa djeteta u vrtić.

Umirovljenica s mobitelom | Foto: Freepik
Uz sve popularniji servis e-Građani koji omogućuje da dobijemo potrebni dokument, bez odlazaka na šaltere i čekanja u redovima, sada stiže još jedna usluga. Ministar pravosuđa Damir Habijan predstavio je mobilnu platformu i aplikaciju m-Građani te potportal ‘Životne situacije’. Podsjetimo, online usluga informativnog izračuna mirovine od nedavno je dostupna isključivo putem stranice Moja mirovina, o čemu smo pisali ovdje.
Kako aktivirati aplikaciju m-Građani
Građani su tako dobili dodatan kanal za korištenje digitalnih javnih usluga. Trebalo bi to olakšati komunikaciju s javnom upravom te pojednostaviti pristup javnim uslugama. Mobilna platforma m-Građani zasad ne sadrži sve usluge s portala e-Građani, koji ima 117 usluga, već je uspostavljeno početnih 20 mobilnih usluga. Kako do radne knjižice online, pisali smo ovdje.
– Nakon integracije početnih 20 usluga, slijedi daljnje uključivanje javnih usluga, a cilj je da s vremenom mobilna platforma m-Građani postane jedinstvena platforma koja će građanima trebati za pristup javnim uslugama koje država pruža putem mobilnih uređaja, kazao je ministar Habijan.
Mobilna platforma može se preuzeti s App Store-a (iOS) ili Google Play trgovine (Android), a nakon njezinog instaliranja na mobilni uređaj obavlja se aktivacija platforme. Aktivaciju platforme moguće je napraviti isključivo putem mobilne aplikacije (NIAS prijava) koja se provodi putem vjerodajnica visoke, značajne ili niske razine sigurnosti te putem mobilne aplikacije i računala (QR kod). Zasad je 22.883 korisnika platforme m-Građani.
Portal ‘Životne situacije’ koji olakšava administraciju
Osim mobilne platforme m-Građani, ministar je predstavio i potportal ‘Životne situacije‘ dostupan na portalu gov.hr kao dio projekta Uspostava jedinstvenog kontakt centra (JKC). Riječ je o novoj funkcionalnosti portala e-Građani, a kojom se građanima omogućuje jednostavniji i brži pristup svim relevantnim informacijama i e-uslugama na jednom mjestu.
Cilj uvođenja potportala je olakšati snalaženje građana u administrativnim postupcima. Korisnici sada imaju pregled koraka koje trebaju poduzeti za rješavanje konkretne životne situacije ( kupnja nekretnine, upis u vrtić, smrt u obitelji i slično). Do sada je objavljeno 20 najučestalijih životnih situacija raspoređenih u šest tematskih područja, kao što je zdravlje, državljanstvo i isprave, stanovanje i okoliš, obitelj i život, obrazovanje, promet i vozila. Posebna novost je Chatbot/AI program integriran u potportal, koji korisnike vodi korak po korak kroz svaku životnu situaciju.
– Ovakav pristup posebno je važan za građane koji se prvi put susreću s određenim administrativnim postupkom te nisu sigurni kojim redoslijedom trebaju djelovati niti koja je točno e-usluga za njih relevantna, rekao je ministar Habijan.
‘Životne situacije’ u sustavu e-Građani predstavljaju značajan iskorak u digitalizaciji javne uprave, povećavaju transparentnost rada tijela državne uprave, olakšavaju pristup e-uslugama i izravno pridonose boljem korisničkom iskustvu na portalu e-Građani.
Korisnički pretinac omogućuje i primanje poruka
Ministar je podsjetio i na nadogradnju Korisničkog pretinca. Naime, od nedavno građani i poslovni subjekti mogu putem sustava e-Građani zaprimati e-poruke s pravnim učinkom, što uključuje i pošiljke za koje je potrebna potvrda o primitku koje su se do sada dostavljale putem pošte kao preporučene pošiljke s povratnicom. Trenutačno ukupno 56 tijela šalje poruke, od kojih osam tijela šalje poruke s pravnim učinkom, dok su druga tijela u postupku uključenja.
– Od 26. lipnja 2025. godine, kada je novi Korisnički pretinac pušten u produkcijsko okruženje, do 31. kolovoza 2025. godine poslano je ukupno 29.379 poruka s pravnim učinkom, a nadogradnja je osmišljena kako bi se unaprijedilo korisničko iskustvo, omogućila veća funkcionalnost usluge i podržale specifične potrebe korisnika, zaključio je ministar Habijan.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.