Lažna SMS obavijest: Kako prepoznati pokušaje prijevare u ime Hrvatske pošte

Jasmina Grgurić Zanze
23. siječnja 2024.
Novosti
A- A+

SMS porukama širi se lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija. Napadači se predstavljaju kao Hrvatska pošta i od građana traže da slijede poveznicu i upisuju osobne podatke. Iz HP-a poručuju da nikada ne traže podatke bankovne kartice koje nipošto ne treba upisivati. Isto tako, plaćanje je moguće jedino poštaru, u pošti ili na paketomatu, a ne online. Evo kako prepoznati prijevaru.

Grafika Hrvatske pošte o tome kako prepoznati prijevaru putem SMS-a

Grafika Hrvatske pošte o tome kako prepoznati prijevaru putem SMS-a

Lažnim SMS porukama širi se obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija. Obavijest o nemogućnosti dostave paketa samo je jedna u nizu pokušaja prijevara koje su se pojavile u zadnjih nekoliko godina, a uključuju i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka, rasprodaje neuručenih paketa te prijevare vezane uz internetske oglasnike. O jednom od posljednjih slučajeva takve prijevare smo pisali ovdje.

Ne slijedite poveznice i ne upisujte osobne podatke

Umirovljenik koristi pametni mobitel
Prevaranti ne posustaju: Kruži nova prevara u ime Hrvatske pošte, nipošto je ne otvarajte

– Napadači se predstavljaju kao Hrvatska pošta te od primatelja putem poveznice navedene u poruci traže unos podataka o bankovnoj kartici. Svima koji su primili takvu poruku savjetujemo da ju ignoriraju te da ne slijede poveznice navedene u njoj, jer riskiraju krađu bankovnih sredstava. Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtva internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci, poručili su danas iz Hrvatske pošte.

Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama, tekstu na engleskom jeziku te nejasnoj poveznici na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj. Samo jedan od navedenih elemenata dovoljan je kako bi se utvrdila valjanost poruke.

Hrvatska pošta nikada ne traži broj bankovne kartice

Hrvatska pošta putem Vibera ili SMS poruka od korisnika nikad ne traži broj bankovne kartice. Naime, službene obavijesti sadrže broj pošiljke koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka – https://posiljka.posta.hr/. Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja.

– Plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće je samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu, naglašavaju iz HP-a.

Copy link
Powered by Social Snap