Joža Manolić: “Produžili su mi vozačku do 100. godine, bit će mi neugodno tražiti da ju ponovno produže”

Josip Mihaljević
29. studenoga 2018.
Novosti
A- A+

Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama ponovno dižu strasti među umirovljeničkom populacijom. Ponovno se priča o odredbi koja bi vozačima starijim od 65 godina nametnula obavezni liječnički pregled kako bi im produžili vozačku dozvolu. Poznati hrvatski umirovljenik Joža Manolić će u ožujku napuniti 99 godina, a i dalje može voziti.

joža manolić

Foto: Joža Manolić | Youtube screenshot

Što je zapravo sporno u obaveznom liječničkom pregledu za vozače starije od 65 godina?

Od svega što vam može pasti na pamet, jedina sporna stvar u cijeloj priči trebao bi biti trošak samog pregleda.

Na tom tragu zaključuje svoje priopćenje za javnost i Matica umirovljenika Hrvatske, koji kažu sljedeće:

„Matica ne osporava potrebu liječničkih pregleda. Zdravlje je svakom čovjeku primarna briga, ali nedopustivo je da se, kao i prilikom prijašnjih pokušaja nepravednih izmjena Zakona, osiromašene umirovljenike gura u još nepravedniji položaj. Ako već moramo pristati na uvođenje liječničkih pregleda za starije vozače, oni bi trebali biti oslobođeni plaćanja naknade za pregled“, zaključila je Višnja Fortuna, predsjednica MUH-a.

Međutim, u istom priopćenju navode kako je odredba o obaveznom liječničkom pregledu dobno diskriminatorna. Je li ona uistinu?

Je li biologija diskriminatorna?

Podatci o uzrocima prometnih nesreća, na svu sreću, idu u prilog umirovljenicima. Mnogi od njih zapravo jako rijetko voze – male mirovine s kojima jedva uspiju pokriti osnovne životne potrepštine ne ostavljaju puno prostora za gorivo, tehničke preglede i obnavljanje registracije vozila.

Većina umirovljenika ne želi obavezni liječnički pregled, čak ni u slučaju da bi on bio besplatan. Oni to doživljavaju kao napad i prstima pokazuju u druge skupine vozača koje smatraju većim štetočinama u prometu od sebe. Međutim, biologija je neumoljiva. Činjenica je da nakon 65 godine, gledajući prosječno, opadaju motoričke i kognitivne sposobnosti koje mogu utjecati na upravljanje automobilom. Je li i biologija dobno diskriminatorna?

To ne znači da se njima želi oduzeti vozačka dozvola samo zato jer su stari, nego ih se želi poslati na liječnički pregled koji će procijeniti jesu li oni dovoljno dobroga zdravlja kako bi automobilom sudjelovali u prometu.

Primjerice, imamo slučaj poznatog hrvatskog umirovljenika Jožu Manolića, koji će u ožujku sljedeće godine napuniti 99 godina. U intervjuu za Jutarnji list otkrio je kako mu je vozačka dozvola produljena do 100. godine i tada se našalio kako će mu biti neugodno tražiti još jedno produljenje.

Dakle, nema nikakvih problema u tome da Joža Manolić ili bilo koji drugi stariji hrvatski umirovljenik vozi automobil, ako mu zdravlje to dopušta. A što se tiče liječničkog pregleda, on zaista ne bi smio biti trošak vozača, nego onog tko ga šalje na liječnički pregled.

 

 

Copy link
Powered by Social Snap